8 пристанища в страната не се контролират за начина на доставка на горива

Ведомствените бензиностанции и осем от пристанищата в страната продължават да бъдат неконтролирани за начина на доставка на горива от чужбина.
Това заяви пред БНР Емил Димитров – заместник-председател на Комисията по бюджет и финанси в Народното събрание и член на Комисията по правни въпроси.

Според него, поведението на комисията за конкуренцията може да се обясни с предстоящата смяна на цялата комисия или част от нея, както и на желанието на сегашните й членове да се харесат в последния момент на управляващото мнозинство.

„От година и половина съм в парламента. Още на втория месец им показах заснети албуми, на които има осем пристанища с кораби, заснети в реално време, как разтоварват горива без абсолютно никакъв контрол. Не казвам тези горива по какви цени са придобити, а да не говорим откъдето и са дошли, защото са възможни всякакви трактовки.” – коментира Димитров.

„В следващия момент виждате как ведомствените бензиностанции продават поголовно без да се отчитат и без всякакви измерителни уреди огромни количества горива, които няма откъде да са дошли. Виждаме, че вече и се появяват бензиностанции, които продават на изключително ниски цени, защото те били много така благоразположени към хората. Но от коя рафинерия? Да посочат!” – призова депутатът.

Той посочи, че държавата е вложила огромен ресурс, а бизнесът е инвестирал много средства, за да направи складове и да сложи измерителни уреди. Същевременно десетки митнически складове нямат уреди, а осем от пристанищата нямат контрол.

„Сега искаме и да отворим сухоземните граници, за да минават цистерни.
Огромна заплаха за бюджета е тази комисия да продължава да работи по начина, по който работи, тоест да не контролира, а да се спасява.
 
Огромна заплаха за бюджета е да се отворят границите и да може с декларирано от чужбина да се влиза в България, защото контролната ни система не е в състояние и в момента да обхване морските граници и танкерите, митническите складове, а какво остава и сухоземните граници.” – предупреди Емил Димитров.

Той коментира и бизнес подхода на Веселин Марешки, който според него е продиктуван от политически мотиви:
„Желанието за политически живот е решило да намали надценката, но аз се надявам да докаже и коя е рафинерията, за да може цяла България да купува евтини горива.”

 

Източник : news.bg

Градски транспорт

Граждани проплакаха: Поражения и в жилищата край метрото в „Хаджи Димитър“

 Редактор: Ралица БратановаP Три дни след като метрото в района на „Хаджи Димитър“ спря, а релсите се надигнаха наши зрители сигнализираха – започват същите процеси и в близките до проблемната метростанция жилищни блокове.  […]

Автомобилен транспорт

ПОГЛЕД КЪМ БЪДЕЩЕТО – ИНОЕЪР И ИНОВАТИВЕН ОБЩЕСТВЕН ТРАНСПОРТ

На 14.01.21г. се състоя изложение на превозни средства по повод 120-годишнината на градския транспорт в София. Наред с разказите за транспорта от миналото, публиката се запозна и с планираните иновации […]

ЖП транспорт

РЖД започна превоз на ремаркета

17 ремаркета бяха натоварени на жп платформи и потеглиха от гара Нефтекамск до гара Усинск, като разстоянието между двете станции е 1828 км. Ремракетата се транспортират на специални вагони с дълги бази, собственост на […]