8 пристанища в страната не се контролират за начина на доставка на горива

Ведомствените бензиностанции и осем от пристанищата в страната продължават да бъдат неконтролирани за начина на доставка на горива от чужбина.
Това заяви пред БНР Емил Димитров – заместник-председател на Комисията по бюджет и финанси в Народното събрание и член на Комисията по правни въпроси.

Според него, поведението на комисията за конкуренцията може да се обясни с предстоящата смяна на цялата комисия или част от нея, както и на желанието на сегашните й членове да се харесат в последния момент на управляващото мнозинство.

„От година и половина съм в парламента. Още на втория месец им показах заснети албуми, на които има осем пристанища с кораби, заснети в реално време, как разтоварват горива без абсолютно никакъв контрол. Не казвам тези горива по какви цени са придобити, а да не говорим откъдето и са дошли, защото са възможни всякакви трактовки.” – коментира Димитров.

„В следващия момент виждате как ведомствените бензиностанции продават поголовно без да се отчитат и без всякакви измерителни уреди огромни количества горива, които няма откъде да са дошли. Виждаме, че вече и се появяват бензиностанции, които продават на изключително ниски цени, защото те били много така благоразположени към хората. Но от коя рафинерия? Да посочат!” – призова депутатът.

Той посочи, че държавата е вложила огромен ресурс, а бизнесът е инвестирал много средства, за да направи складове и да сложи измерителни уреди. Същевременно десетки митнически складове нямат уреди, а осем от пристанищата нямат контрол.

„Сега искаме и да отворим сухоземните граници, за да минават цистерни.
Огромна заплаха за бюджета е тази комисия да продължава да работи по начина, по който работи, тоест да не контролира, а да се спасява.
 
Огромна заплаха за бюджета е да се отворят границите и да може с декларирано от чужбина да се влиза в България, защото контролната ни система не е в състояние и в момента да обхване морските граници и танкерите, митническите складове, а какво остава и сухоземните граници.” – предупреди Емил Димитров.

Той коментира и бизнес подхода на Веселин Марешки, който според него е продиктуван от политически мотиви:
„Желанието за политически живот е решило да намали надценката, но аз се надявам да докаже и коя е рафинерията, за да може цяла България да купува евтини горива.”

 

Източник : news.bg

Градски транспорт

Готвят ново орязване на градския транспорт в София

От гражданската организация „Спаси София“ са против готвеното съкращаване на градския транспорт в София. Идеята за намаляване на градския транспорт е обявена в доклад, внесен в Столичния общински съвет от […]

Автомобилен транспорт

Eнергото ще може да прекъсва зареждането на електромобилите

Масовизацията на електромобилите е сериозна заплаха за електропреносните мрежи в Европа, твърдят два независими доклада, изготвени от британския и австрийския енергийни регулатори. Във Великобритания Ofgem дори разработи предложение електропреносните компании да […]

Автомобилен транспорт

Отлагат „Пакет Мобилност“ до края на октомври

Прилагането на „Пакет Мобилност“ по отношение на спорните въпроси се отлага до края на октомври. Това е второто „негласно удължаване на периода, в който фирмите няма да бъдат санкционирани за […]