9 са опасните жп гари у нас

 

Девет са опасните жп гари в България. На тях сме преминали на ръчен режим и се разчита изцяло на субективния фактор, тъй като се извършва рехабилитация на трасетата. Това съобщи транспортният министър Ивайло Московски пред Нова телевизия. Това са проекти, които са част от Оперативна програма „Транспорт” и в цяла Европа се извършват такива ремонти.

Според него има допусната грешка в това да има голямо трасе развързани гари – изключени от системата на сигнализация и сигнално-охранителна техника. Министърът съобщи, че са работи този проблем да бъде решен скоро.

„Няма желаещи да работят в железниците. Не бих казал, че е заради възнаграждението, въпреки че има място да се работи по темата”, каза Московски.

По думите му, докато държавата не отдели необходимите средства да се обнови и автоматизира системата, ситуацията в железниците ще бъде такава. „Докато бяхме на власт, сме стартирали проекти за над 1.2 млрд. лева, които включват автоматизация”, каза той и добави, че е електрифицирана по-голяма част от мрежата у нас. „Съществуват места, където не е електрифицирана и затова имаме два типа състав – електрически дезира и дизелови”, обясни той.

По думите на министъра локомотивният състав на БДЖ е на 35-40 години.

Относно пътниците, които не си купуват билети и пътуват гратис, той заяви, че продаването на билети ще се автоматизира и така ще се минимизират рисковете от подобни загуби.

Московски беше категоричен, че не предстоят нови съкращения в дружеството.

Попитан ползвал ли е скоро влак, министърът отговори, че не ползва този транспорт. За последно се е качвал на влак по работа.

Източник: http://news.expert.bg, 18.11.2014г.

ЖП транспорт

РЖД започна превоз на ремаркета

17 ремаркета бяха натоварени на жп платформи и потеглиха от гара Нефтекамск до гара Усинск, като разстоянието между двете станции е 1828 км. Ремракетата се транспортират на специални вагони с дълги бази, собственост на […]

Автомобилен транспорт

Обходният път на Бургас ще струва по-скъпо от строежа на магистрала „Хемус“

Започна строителството на северния обходен път на Бургас, съобщи агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). Трасето с дължина от 4.7 км и ще струва 57 млн. лв. с ДДС. Това означава, че […]

Въздушен транспорт

Христина Янкова ще е новият председател на борда на „Летище София“ ЕАД

Христина Янкова ще е бъдещият председател на Съвета на директорите на „Летище София“ ЕАД. Това е окончателното решение на Комисията за номиниране, която я класира на първо място в проведения […]