9 са опасните жп гари у нас

 

Девет са опасните жп гари в България. На тях сме преминали на ръчен режим и се разчита изцяло на субективния фактор, тъй като се извършва рехабилитация на трасетата. Това съобщи транспортният министър Ивайло Московски пред Нова телевизия. Това са проекти, които са част от Оперативна програма „Транспорт” и в цяла Европа се извършват такива ремонти.

Според него има допусната грешка в това да има голямо трасе развързани гари – изключени от системата на сигнализация и сигнално-охранителна техника. Министърът съобщи, че са работи този проблем да бъде решен скоро.

„Няма желаещи да работят в железниците. Не бих казал, че е заради възнаграждението, въпреки че има място да се работи по темата”, каза Московски.

По думите му, докато държавата не отдели необходимите средства да се обнови и автоматизира системата, ситуацията в железниците ще бъде такава. „Докато бяхме на власт, сме стартирали проекти за над 1.2 млрд. лева, които включват автоматизация”, каза той и добави, че е електрифицирана по-голяма част от мрежата у нас. „Съществуват места, където не е електрифицирана и затова имаме два типа състав – електрически дезира и дизелови”, обясни той.

По думите на министъра локомотивният състав на БДЖ е на 35-40 години.

Относно пътниците, които не си купуват билети и пътуват гратис, той заяви, че продаването на билети ще се автоматизира и така ще се минимизират рисковете от подобни загуби.

Московски беше категоричен, че не предстоят нови съкращения в дружеството.

Попитан ползвал ли е скоро влак, министърът отговори, че не ползва този транспорт. За последно се е качвал на влак по работа.

Източник: http://news.expert.bg, 18.11.2014г.

Автомобилен транспорт

Сарафов към шофьорите: Всеки, напил се до безпаметност, да знае, че го чака ефективно наказание

декември 10, 2024

Не трябва с лека ръка да се отказваме от мярката за отнемане на автомобили шофьори, употребили алкохол или наркотици, защото тя работи. Това…