Alstom започва ремонта на влаковете на БДЖ в началото на 2021 г.

Правим подготовка и подсигуряваме необходимото оборудване и материали, за извършване на основния ремонт на целия железопътен парк, който трябва да започне през първото тримесечие на 2021 г. в съответствие с ясно определен график за поддръжка. Това е много важна част от всеки проект за поддръжка, защото осигурява дългосрочно „здраве“ на мотрисите. Продължаваме да изграждаме и голяма мрежа от местни доставчици, които са от съществено значение за успеха на проекта за модернизация. Това каза в интервю за 3е-news.net изпълнителният директор на Alstom за Румъния, България и Република Молдова Габриел Станчу.

През декември 2019 г. БДЖ и Alstom подписаха петгодишен договор за поддръжка на 46 мотрисни влака. Обхватът на договора включва пълна текуща поддръжка и основен ремонт на 22 дизелови и 24 електрически мотриси.

Крайната ни цел е да осигурим професионална поддръжка на пътническите влакове на БДЖ и да удължим живота им с до десет години. Поддръжката е постоянен процес, а крайният резултат е да се увеличи наличността в железопътния парк. Професионално проведената програма за поддръжка е гаранция, че подвижният състав се използва ефективно, а времето за престой е намалено максимално, посочи Станчу, който е и президент на Асоциацията на железопътната индустрия в Румъния (AIF) и има над 25 години опит в индустриалния мениджмънт. Работата му в Alstom започва през 2005 г., когато е назначен за генерален мениджър на Alstom Transport Румъния.

В момента екипът по поддръжката полага сериозни усилия, за да бъде направен основен ремонт на 4 дизелови влака, които дълго време са били спрени от движение, за да бъдат пуснати в експлоатация възможно най-скоро.

Проектът на Alstom с „БДЖ – Пътнически превози“ създава работни места на българския пазар и повече от 50 души са ангажирани на 100%. Въпреки трудностите, предизвикани от пандемията, по-рано тази година фирмата е отворила офис в София.

„Днес имаме един много добър и всеотдаен екип от български служители. Голяма част от тях са ангажирани с техническа работа, например имаме назначен български мениджър проекти и редица местни доставчици, които подкрепят проекта. Във фазата на основен ремонт, която се планира да започне през първото тримесечие на следващата година, ще имаме нужда от още служители“, обясни изпълнителен директор на Alstom за Румъния, България и Република Молдова.

Ето и оценката му за жп транспорта в България: „Подобно на останалите страни от региона, България отбелязва напредък, но потребностите в железопътната инфраструктура и подвижния състав все още са твърде големи и от страни изглежда, че нещата се променят твърде бавно. Всъщност, промяната се случва – дa, бихме искали тя да се случи за една нощ, но това не е възможно. Необходими са много инвестиции, за да се обнови всичко, а също така е необходим и много опит, за да се подготви добре документацията, да се организират и проведат търгове.

Мисля, че експертите, които ръководят проекти в институциите, имат нужда от повече специализирано обучение, както и трябва да поемат отговорност и да настояват за реализирането на тези процеси. По-добре е да се ускоряват процесите, вместо да се отлагат. Добрата инфраструктура винаги влияе положително, както на икономиката, така и на развитието на една държава.“

Източник: dir.bg

ЖП транспорт

Най-добрите гари в Европа

Железопътният транспорт остава един от най-евтините. А в контекста на пандемията и пътуването на по-къси разстояния е предпочитан пред авиационния, най-малкото поради наличието на повече площ. Consumer Choice Center публикува […]