„Алстом“ предпочете офертата за 17 млрд. долара на „Дженерал Електрик“

 

 Бордът на френската железопътна и енергийна група "Алстом" (Alstom) реши да приеме офертата на американската "Дженерал Електрик" (General Electric) за закупуване на енергийния й бизнес за 17 млрд. долара, предаде ББС в неделя. Сделката трябва да бъде одобрена обаче и от регулаторните органи и от синдикатите на компанията.

Френското правителство ще подкрепи сделката, част от която е държавата да купи 20 процента в "Алстом" и други стъпки по запазване на френските интереси.

Така надпреварата за енергийните активи на "Алстом" приключи неуспешно за германската "Сименс" (Siemens) и японската "Мицубиши" (Mitsubishi Heavy Industries), чиуто предложение бе отхвърлено в петък.

Директорът на "Дженерал Електрик" Джеф Имелт заяви, че сделката ще е "добра за Франция, за "Дженерал Електрик" и за "Алстом". Очаква се след като получи всички одобрения, сделката бъде приключена догодина и тя ще се превърне в най-голямата в историята на американската компания придобивка.

Двамата претенденти за активите на "Алстом" бяха с твърде различни по същество оферти и след като веднъж бяха подобрени миналата седмица, френската компания поиска от тях ново вдигане на мизата.

Новото предложение на американците предвижда изплащането на по-малко пари от първоначалната оферта, тъй като в замяна на енергийните активи "Дженерал Електрик" ще продаде на "Алстом" звеното си за железопътно оборудване и ще създаде равноправни дружества за управление на електропреносните мрежи и активите в атомната и възобновяемата енергия. Американската компания ще получи пълна собственост над производството на газовите турбини "Алстом", което дава около една трета от стойността на енергийните й активи.

Първоначалната оферта на щатската компания предвиждаше просто да придобие целия енергиен бизнес на "Алстом", който отговаря за около 70% от приходите й. Така френската компания щеше да остане само производител на влакови мотриси. Този вариант обаче беше бързо отхвърлен от правителството, което призова за по-балансиран план, включващ сътрудничество. Париж се опасява, че такъв вариант ще накърни позициите на Франция в глобалния енергиен сектор, освен това "Алстом" ще стане прекалено уязвима финансово, ако остане с железопътния си бизнес, коментира Ройтерс.

Последната оферта на немско-японската конкуренция предлагаше да изплати 8.2 млрд. евро в брой вместо 7 млрд. Това оценяваше енергийния бизнес на "Алстом" на 14.6 млрд. евро, което значително надвишава оферираните от "Дженерал Електрик". Според предложението "Сименс" трябваше да придобие бизнеса с газовите турбини, а "Мицубиши" да вземе 40% дял в бизнеса с парни турбини и електропреносни мрежи и хидроинсталации и управлението им да е в рамките на нова холдингова компания. Досега японският конгломерат предвиждаше създаването на три съвместни дружества за тези операции, в които да държи между 20 и 40% от акциите.

Източник: http://www.mediapool.bg, 22.06.2014г.

ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]