„Алстом“ предпочете офертата за 17 млрд. долара на „Дженерал Електрик“

 

 Бордът на френската железопътна и енергийна група "Алстом" (Alstom) реши да приеме офертата на американската "Дженерал Електрик" (General Electric) за закупуване на енергийния й бизнес за 17 млрд. долара, предаде ББС в неделя. Сделката трябва да бъде одобрена обаче и от регулаторните органи и от синдикатите на компанията.

Френското правителство ще подкрепи сделката, част от която е държавата да купи 20 процента в "Алстом" и други стъпки по запазване на френските интереси.

Така надпреварата за енергийните активи на "Алстом" приключи неуспешно за германската "Сименс" (Siemens) и японската "Мицубиши" (Mitsubishi Heavy Industries), чиуто предложение бе отхвърлено в петък.

Директорът на "Дженерал Електрик" Джеф Имелт заяви, че сделката ще е "добра за Франция, за "Дженерал Електрик" и за "Алстом". Очаква се след като получи всички одобрения, сделката бъде приключена догодина и тя ще се превърне в най-голямата в историята на американската компания придобивка.

Двамата претенденти за активите на "Алстом" бяха с твърде различни по същество оферти и след като веднъж бяха подобрени миналата седмица, френската компания поиска от тях ново вдигане на мизата.

Новото предложение на американците предвижда изплащането на по-малко пари от първоначалната оферта, тъй като в замяна на енергийните активи "Дженерал Електрик" ще продаде на "Алстом" звеното си за железопътно оборудване и ще създаде равноправни дружества за управление на електропреносните мрежи и активите в атомната и възобновяемата енергия. Американската компания ще получи пълна собственост над производството на газовите турбини "Алстом", което дава около една трета от стойността на енергийните й активи.

Първоначалната оферта на щатската компания предвиждаше просто да придобие целия енергиен бизнес на "Алстом", който отговаря за около 70% от приходите й. Така френската компания щеше да остане само производител на влакови мотриси. Този вариант обаче беше бързо отхвърлен от правителството, което призова за по-балансиран план, включващ сътрудничество. Париж се опасява, че такъв вариант ще накърни позициите на Франция в глобалния енергиен сектор, освен това "Алстом" ще стане прекалено уязвима финансово, ако остане с железопътния си бизнес, коментира Ройтерс.

Последната оферта на немско-японската конкуренция предлагаше да изплати 8.2 млрд. евро в брой вместо 7 млрд. Това оценяваше енергийния бизнес на "Алстом" на 14.6 млрд. евро, което значително надвишава оферираните от "Дженерал Електрик". Според предложението "Сименс" трябваше да придобие бизнеса с газовите турбини, а "Мицубиши" да вземе 40% дял в бизнеса с парни турбини и електропреносни мрежи и хидроинсталации и управлението им да е в рамките на нова холдингова компания. Досега японският конгломерат предвиждаше създаването на три съвместни дружества за тези операции, в които да държи между 20 и 40% от акциите.

Източник: http://www.mediapool.bg, 22.06.2014г.

Автомобилен транспорт

Димитър Димитров, Камара на автомобилните превозвачи: Служебният транспортен министър може да помогне много на автомобилния бранш дори и без да пипа нормативната уредба

Господин Димитров, от днес транспортното министерство се поема от нов служебен министър. Какви са очакванията на автомобилния бранш към него? Първо искам да честитя новия пост на г-н Тодоров. Въпреки […]

Автомобилен транспорт

Георги Тодоров ще бъде служебен министър на транспорта

Георги Георгиев Тодоров ще бъде служебен министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, съобщиха от президентството. Георги Тодоров е магистър по право. Професионалната му кариера преминава през Министерство на транспорта, […]