„Алтернативният“ данък за такситата пак е на дневен ред

Предложението за алтернативен данък за такситата отново е на дневен ред. Група депутати от ГЕРБ пак предлагат промени в Закона за местните данъци и такси, с които да се въведе т.нар. „алтернативен данък“ за таксиметровите превозвачи – на практика патентен данък, в размер от 400 до 1 000 лева за всеки таксиметров автомобил, който ще се определя от общините.

Текстовете са внесени в деловодството на Народното събрание за обсъждане и са публикувани на сайта на парламента.

Данъкът се предвижда да се декларира до края на годината, която предхожда годината, за която се отнася, и да се плаща на две равни вноски – първата до 31 декември на предходната година, а втората – до 30 юни на годината, за която е дължим. Ако се плати накуп до 31 декември, законодателите предвиждат отстъпка от 5%.

През миналата година ГЕРБ внесе идентични предложения за промени в Закона за местните данъци и такси, които обаче бяха отхвърлени от депутатите заради острата реакция на някои от играчите на пазара на таксиметрови превози. Част от фирмите обаче от години настояват за въвеждане на патентен данък за таксиметровите превози, за който настояват, че ще „изсветли“ бранша.

Вместо да въведат патентен (или алтернативен) данък, народните представители въведоха нови правила за работа на шофьорите на таксита, които искат да работят за своя сметка. Със законови промени отпадна възможността те да работят за своя сметка от името на лицензиран превозвач и трябва да се регистрират като превозвачи.

Тези, които не се регистрират като превозвачи, трябва или да бъдат назначени на трудов договор, или да прекратят дейността си, но най-вероятно ще минат в „сивия“ сектор.

С новите – стари предложения за промени в Закона за местните данъци и такси депутатите от ГЕРБ предлагат и да се върне възможността шофьори на таксита да осъществяват превоз за собствена сметка от името на лицензирани превозвачи. Това ще стане чрез промяна на Закона за автомобилните превози с преходните и заключителни разпоредби на Закона за местните данъци и такси – практика, с която в „12 без 5“ през последните години се правят изключително важни законови поправки.

 

Източник : www.investor.bg

Градски транспорт

БТПП се включва в проект за изграждане на градска железница в София

Българска търговско-промишлена палата (БТПП) се включва в проекти за изграждане на градска железница в София, подобряване услугата в крайградските райони на столицата и скоростни ЖП връзки. Проведе се среща между […]

Автомобилен транспорт

Въпреки COVID-19: Заплатите на шофьорите в столичния транспорт скачат с 10%

„Продължава изпълнението на споразумението, прието през 2019 г., за увеличението на заплатите на работещите в градския транспорт от 1 март 2021 г. с 10%“. Това бе потвърдено на среща между […]