Анализ на жп линиите в населените места искат от транспортната комисия в НС

Необходим е анализ на железопътните линии, които минават през жилищни райони. Това заяви председателят на парламентарната транспортна комисия Настимир Ананиев пред БНР.

Той поясни, че когато са строени самите линии в много от градовете те са били извън града, но с разрастването на населените места линиите минават вече и през жилищни райони. "Трябва да се види къде има такъв риск и да се намери решение този риск да бъде сведен до минимум. С Хитрино не е точно така. Самото село е изградено около жп-гарата", заяви Ананиев.

Законодателната инициатива може да дойде след добър анализ, подчерта Ананиев. Проблемът, според него, е и финансов.

"Ако в железниците не дойдат пари от концесията на Летище "София", те трябва да дойдат от другаде", каза председателят на транспортната комисия в парламента. Той е категоричен, че реформа в БДЖ е наложителна, въпреки протестите на хора от определени населени места.

Според депутата Искрен Веселинов от Патриотичния фронт, който е член на транспортната комисия в парламента, същинската работа на народното събрание ще започне едва, когато се изяснят резултатите от разследването и не е необходимо на този етап да се демонстрира суетене.

"За мен е странно да се сочи високата скорост като основна причина", подчерта Веселинов. Според него, ако е така, преминавайки през стрелката, би следвало да дерайлира локомотивът, а не цистерните отзад.

"За мен много по-възможната причина е технически проблем в композицията или нещо в самата инфраструктура", каза Веселинов.

Необходима е основна инспекция на инфраструктурата, особено тази на север от Балкана, в която от десетилетия няма адекватни инвестиции, заяви Веселинов. Той предложи да бъдат преразгледани най-рисковите места, където биха могли да станат подобни злополуки.

Предвид усложнената обстановка около цистерните в Хитрино и изтичането на газ Настимир Ананиев прогнозира, че едва ли до утре ще има някаква информация и министърът ще може да информира депутатите.

"Може да обгази цялото село, може и вятърът да го разнесе, така че малко по-усложнена е самата ситуация и аз съм сигурен, че разследващите екипи там няма как да си вършат своята работа", каза Ананиев.

Според него ситуацията е овладяна. Проблемът е, че днес е по-сложно от вчера, каза депутатът. Вчера се поддържаше този огън, слаб огън, тъй като, когато излиза газ, хубаво е да гори. По този начин той не представлява някаква опасност. Ако е имало вчера 0.1% нещо да се случи, днес сигурно това е по-голям процент.

Много е важно в момента да не рискуваме живота на абсолютно никого – нито на пожарникарите, нито на разследващите екипи, допълни Настимир Ананиев.

ЖП транспорт

CER отчита мрачно първо тримесечие на 2021г за железопътния транспорт

През март 2021г пътническите оператори отчетоха намаление на 600 милиона евро на седмичните приходи. Shutterstock.com Приходите от пътниците останаха на половината от първото тримесечие на 2019 г. през първото тримесечие […]

ЖП транспорт

Настояще и бъдеще при модернизирането на железопътната инфраструктура в България

Гост в сутрешния блок по ТВ СКАТ: инж. Илия Илиев – Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA) ЕС е определил 2021 г. за Европейска година на железопътния […]