Анализ на жп линиите в населените места искат от транспортната комисия в НС

Необходим е анализ на железопътните линии, които минават през жилищни райони. Това заяви председателят на парламентарната транспортна комисия Настимир Ананиев пред БНР.

Той поясни, че когато са строени самите линии в много от градовете те са били извън града, но с разрастването на населените места линиите минават вече и през жилищни райони. "Трябва да се види къде има такъв риск и да се намери решение този риск да бъде сведен до минимум. С Хитрино не е точно така. Самото село е изградено около жп-гарата", заяви Ананиев.

Законодателната инициатива може да дойде след добър анализ, подчерта Ананиев. Проблемът, според него, е и финансов.

"Ако в железниците не дойдат пари от концесията на Летище "София", те трябва да дойдат от другаде", каза председателят на транспортната комисия в парламента. Той е категоричен, че реформа в БДЖ е наложителна, въпреки протестите на хора от определени населени места.

Според депутата Искрен Веселинов от Патриотичния фронт, който е член на транспортната комисия в парламента, същинската работа на народното събрание ще започне едва, когато се изяснят резултатите от разследването и не е необходимо на този етап да се демонстрира суетене.

"За мен е странно да се сочи високата скорост като основна причина", подчерта Веселинов. Според него, ако е така, преминавайки през стрелката, би следвало да дерайлира локомотивът, а не цистерните отзад.

"За мен много по-възможната причина е технически проблем в композицията или нещо в самата инфраструктура", каза Веселинов.

Необходима е основна инспекция на инфраструктурата, особено тази на север от Балкана, в която от десетилетия няма адекватни инвестиции, заяви Веселинов. Той предложи да бъдат преразгледани най-рисковите места, където биха могли да станат подобни злополуки.

Предвид усложнената обстановка около цистерните в Хитрино и изтичането на газ Настимир Ананиев прогнозира, че едва ли до утре ще има някаква информация и министърът ще може да информира депутатите.

"Може да обгази цялото село, може и вятърът да го разнесе, така че малко по-усложнена е самата ситуация и аз съм сигурен, че разследващите екипи там няма как да си вършат своята работа", каза Ананиев.

Според него ситуацията е овладяна. Проблемът е, че днес е по-сложно от вчера, каза депутатът. Вчера се поддържаше този огън, слаб огън, тъй като, когато излиза газ, хубаво е да гори. По този начин той не представлява някаква опасност. Ако е имало вчера 0.1% нещо да се случи, днес сигурно това е по-голям процент.

Много е важно в момента да не рискуваме живота на абсолютно никого – нито на пожарникарите, нито на разследващите екипи, допълни Настимир Ананиев.

Градски транспорт

През декември приключва строителството на първите 8 станции от третия лъч на метрото в София

През декември ще приключи окончателно строителството на първите осем станции от третата метролиния в София, съобщи пред „Труд“ инж. Стоян Братоев, директор на столичния метрополитен. Трасето от осем километра започва от бул. […]

Инфраструктура

Информация за 27 348 км от съществуващата инфраструктура в България вече се поддържа цифрово в ГИС платформа „Единна информационна точка“

Това стана ясно на Световния ГИС Ден, който беше официално открит у нас от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков За 21-ва година България отбелязва Световния ден […]

ЖП транспорт

БДЖ стяга стари „Шкоди“ за 20 млн. лева

БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД е пуснало очаквания търг за основен ремонт на 10 електрически локомотива. Срещу над 20 млн. лв. с ДДС търси бързо обновяване на машините от сериите […]