Анализ на жп линиите в населените места искат от транспортната комисия в НС

Необходим е анализ на железопътните линии, които минават през жилищни райони. Това заяви председателят на парламентарната транспортна комисия Настимир Ананиев пред БНР.

Той поясни, че когато са строени самите линии в много от градовете те са били извън града, но с разрастването на населените места линиите минават вече и през жилищни райони. "Трябва да се види къде има такъв риск и да се намери решение този риск да бъде сведен до минимум. С Хитрино не е точно така. Самото село е изградено около жп-гарата", заяви Ананиев.

Законодателната инициатива може да дойде след добър анализ, подчерта Ананиев. Проблемът, според него, е и финансов.

"Ако в железниците не дойдат пари от концесията на Летище "София", те трябва да дойдат от другаде", каза председателят на транспортната комисия в парламента. Той е категоричен, че реформа в БДЖ е наложителна, въпреки протестите на хора от определени населени места.

Според депутата Искрен Веселинов от Патриотичния фронт, който е член на транспортната комисия в парламента, същинската работа на народното събрание ще започне едва, когато се изяснят резултатите от разследването и не е необходимо на този етап да се демонстрира суетене.

"За мен е странно да се сочи високата скорост като основна причина", подчерта Веселинов. Според него, ако е така, преминавайки през стрелката, би следвало да дерайлира локомотивът, а не цистерните отзад.

"За мен много по-възможната причина е технически проблем в композицията или нещо в самата инфраструктура", каза Веселинов.

Необходима е основна инспекция на инфраструктурата, особено тази на север от Балкана, в която от десетилетия няма адекватни инвестиции, заяви Веселинов. Той предложи да бъдат преразгледани най-рисковите места, където биха могли да станат подобни злополуки.

Предвид усложнената обстановка около цистерните в Хитрино и изтичането на газ Настимир Ананиев прогнозира, че едва ли до утре ще има някаква информация и министърът ще може да информира депутатите.

"Може да обгази цялото село, може и вятърът да го разнесе, така че малко по-усложнена е самата ситуация и аз съм сигурен, че разследващите екипи там няма как да си вършат своята работа", каза Ананиев.

Според него ситуацията е овладяна. Проблемът е, че днес е по-сложно от вчера, каза депутатът. Вчера се поддържаше този огън, слаб огън, тъй като, когато излиза газ, хубаво е да гори. По този начин той не представлява някаква опасност. Ако е имало вчера 0.1% нещо да се случи, днес сигурно това е по-голям процент.

Много е важно в момента да не рискуваме живота на абсолютно никого – нито на пожарникарите, нито на разследващите екипи, допълни Настимир Ананиев.

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]