Това съобщи в ефира на NOVA говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова
Прокуратурата разследва нагласен конкурс при строителството на магистрала „Марица”. Това е била и причината за вчерашната акция в Пътната агенция. Това стана ясно от думите на говорителя на главния прокурор Румяна Арнаудова пред NOVA.
„Прокуратурата е сигнализирана и работи по случая от юни миналата година. Сигналът е от двама народни представители, допълнително постъпи и сигнал от ОЛАФ. На 17 септември започнахме разследване и е образувано производство срещу длъжностни лица от АПИ за безстопанственост и престъпление по служба. Касае се за отсечка от 31 километра”, заяви Арнаудова.
Прокуратурата е установила, че действията по изграждане на отсечката са извършени от пловдивска фирма, а поръчката е била дадена на италианска компания. Чуждата компания е сигнализирала, че има проблем с почвата, но АПИ не са дали поръчката на италианската фирма, а на българска.
„Вместо АПИ да възложи на самия изпълнител стабилизирането на почвата, са поканили на среща „Пътища-Пловдив”, уговорили са се, че това ще струва 50 милиона. След това служители на АПИ са подготвили документи за изпълнение на поръчката и без изненади спечелилият поръчката за тези 50 милиона е „Пътища-Пловдив”. АПИ в онзи момент е управлявана от Лазар Лазаров, а „Пътища-Пловдив” можете да си направите проверка кой ги управлява”, заяви Арнаудова.
Според разследването изграждането на целия участък от 31 км струва на АПИ 133 милиона лева, а отводняването на почвата на 4 км струва 51 милиона.
„Няма документи, обосноваващи тази цена. Това са поискали „Пътища-Пловдив”, това са получили от АПИ”, заяви Арнаудова.
По думите й АПИ и „Пътища-Пловдив” са назначили една и съща фирма, упражняваща контрол по изпълнение на дейностите.
„Като цяло по процедурата не разполагам с данни да има нарушения, разбира се нека проверят”, заяви бившият регионален министър Лиляна Павлов. „Всичко, което е по мой спомен и по данни и документи, с които разполагаме, е проведена стандартна обществена поръчка. Тази поръчка е с най-ниска цена, предложена е за изпълнение експертно, както се прави всеки път с доклад”.
„Всички искахме румънски модел. Това е румънският модел-като се събудиш сутрин да чуеш кого разследват. Бой по всички така, че да има превенция и да спре да се говори по тази тема, каквато и да е като съмнения за корупция. Който, където и както го заварят всичко трябва да се провери и да се повдигат обвинения“, коментира и Борисов.
Георги Гергов излезе с писмена позиция, в която се казва, че към момента, в който се сключва спорният договор, „Пътища-Пловдив” не е била негова собственост, а вече е била продадена.
Източник: Нова телевизия