Агенция „Пътна инфраструктура“, като оператор на Електронната система за събиране на пътни такси, няма причини да отлага старта на тол системата по-късно от 1 март 2020 година. Това обяви проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на АПИ.
„Направили сме разумен график за нейното въвеждане и смятаме, че няма причина нейният старт да бъде отложен”, допълни Асенов.
„Средствата, които постъпват от пътни такси – винетни и тол, ще бъдат инвестирани в изграждането, ремонта и рехабилитацията на републиканската инфраструктура. По предварителни разчети за 2020 г., ако се запазят таксите, както са предложени в тарифата, приходите от таксуване на база изминато разстояние за десет месеца ще са за близо 450 млн. лв.”, посочи той и представи философията и същността на електронната система.
До 16 декември 2019 г. тарифата с предложените размери на тол таксите за пътните превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3,5 т е в процедура на обществено обсъждане. Предложеният обхват е от 6 050 км при близо 20 000 км републиканска пътна мрежа, за която камионите и автобусите сега плащат винетни такси.
„ Въвеждането на ТОЛ системата не е самоцел, а необходимост”, заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков.
„ТОЛ системата се въвежда сравнително късно в нашата страна, но сега е моментът, когато в Европейския съюз върви дебат за дефиниране на политиките за свързаността, декарбонизацията и дигитализацията. По отношение на темата за свързаността до сега в България са инвестирани огромни ресурси за изграждането на пътната инфраструктура. Оттук нататък, правителството, данъкоплатците и ползвателите на инфраструктурата имат ангажимент да поддържат тази инфраструктура и да разпределят тежестта за нейното ползване“, посочи той.