В началото на заседанието на Министерски съвет Бойко Борисов попита дали шефът на АПИ Георги Терзийски е тук.
„Защо ми правите номерца?“, зададе въпрос ядосано премиерът.
„Нали знаеш колко бързо се разправям с вас? Как може да изкарвате хората за някаква пълна глупост? Как може от Банкя, от Нови Искър да плащат винетки? На изборите за София те гласуват ли за кмет на София? Репетирате колко бързо ще ви оправя ли? Сега отиваш и заставаш във всеки център на населено място около София, заставаш на площада и викаш като глашатай – няма да има винетки. Викаш по три пъти. Ясно? Ако още веднъж ме накараш да се задъхам така преди Министерски съвет, ще бъде критично“, каза Борисов на Терзийски .
От БСП иронизираха Борисов, който се вбеси на шефа на АПИ.
Няма нужда да ядосвате министър-председателя, просто викнете г-жа Аврамова тук, може и зам.-министър Нанков, който е пряко отговорен за винетките. Така депутатът от БСП Георги Свиленски се обърна към председателя на парламента Цвета Караянчева с настояване регионалният министър да докладва в парламента за скандала с винетките.
Междувременно и Столичната община стана арена на сблъсък заради винетките. Калоян Паргов от БСП обвини ръководството, че е проспало проблема и не е реагирало своевременно, за да няма тревога у гражданите на Столичната община.
ВМРО настоява Министерският съвет да изключи някои участъци от Столична община от обхвата на тол системата. Патриотите внасят и промени в Закона за пътищата автобусите на градския транспорт също да не заплащат тол такса. Това заяви председателят на Комисията по транспорт и туризъм в Столичния общински съвет Карлос Контрера пред журналисти в парламента.
„ВМРО иска среща с Министерския съвет и ресорния министър относно винетките и тол таксите в някои участъци от Столичната община. Има правна възможност по Закона за пътищата тези участъци да бъдат изключени от тол системата за платено преминаване с постановление на Министерския съвет“, посочи той. „Обещания много, този казус е от миналата година“, коментира Контрера.
Той съобщи, че съществува и още един казус – според действащата правна рамка автобусите на градския транспорт също трябва да заплащат тол такса. За София става въпрос за 168 автобуса, които от 1 март ще трябва да заплащат тол такси, посочи Контрера.
Това са разходи от над 1,3-1,5 млн. лева само за Столична община, представете си в другите общини, отбеляза той.