Arup печели DART + крайбрежния проектен договор

Iarnród Éireann назначава Arup да предоставя мултидисциплинарни инженерни услуги за модернизиране на крайбрежния маршрут DART+ в Дъблин от Drogheda на север до Грейстоун на юг (около 86 km).

Arup ще създаде дизайн за разширяването на електрификацията и свързаните с тях работи, заедно с проектирането на модификации на съществуващата DART линия, за да се осигури необходимото увеличение на нивата на обслужване, ще се развият планове за управление на трафика и инфраструктура, за да се улесни продължаващите пешеходци и велосипедисти в райони, съседни на съществуващата DART линия.

Ако жп поръчката ще бъде одобрена, която включва широка обществена консултация, строителството на DART+ Coastal се очаква да започне от началото на 2024 г. с планирани за завършване дейности през 2027 година.

Проектът е част от програмата DART+, финансирана от Националния транспортен орган по Проект Ирландия 2040.

Подобряването на крайбрежните линии включва електрификацията на 37 км от Малахайде до Дрогеда, модификации на съществуващите депа в Дрогеда и Феървю в подкрепа на новия флот.

Проектът обхваща също така модернизацията на инфраструктурата от Дрогеда до Грейстоун, която включва модернизация на възлите и съоръжения за връщане на станциите, модификации на мостове и конструкции, осигуряване на жп гара, модернизиране на сигнализацията, телекомуникационните системи и системите за захранване и премахването на ниво между центъра на града и Merrion Gates, което ще намали ограниченията както за железопътния, така и върху автомобилния трафик.

Пътниците ще бъдат от полза за по-лесните възможности за пътуване, по-добрата надеждност на времето за пътуване и ще бъдат насърчавани да направят устойчив избор на пътувания, като се отдадат на частните автомобили и използват ефективна и по-безопасна мрежа за обществен транспорт.

Крайбрежен маршрут DART+ ще видите разширяване на електрификацията на линията от Малахиде до Drogheda, и подобрения по съществуващата DART линия от Малахайд/Кот до Грейстоун, за да се увеличи капацитета на пътниците по източния коридор на пътника от 17,980 до 26,680 на час, увеличение от почти 50 на сто.

Източник: DART+ Coastal design works start as contract awarded (railwaypro.com)

ЖП транспорт

CER отчита мрачно първо тримесечие на 2021г за железопътния транспорт

През март 2021г пътническите оператори отчетоха намаление на 600 милиона евро на седмичните приходи. Shutterstock.com Приходите от пътниците останаха на половината от първото тримесечие на 2019 г. през първото тримесечие […]

ЖП транспорт

Настояще и бъдеще при модернизирането на железопътната инфраструктура в България

Гост в сутрешния блок по ТВ СКАТ: инж. Илия Илиев – Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA) ЕС е определил 2021 г. за Европейска година на железопътния […]