Авиокомпании въвеждат „последна класа“

Докато претендентите за президентския пост в САЩ в речите си пред избиратели непрекъснато наблягат на въпроси, свързани с икономическите трудности и тежката ситуация на отделни социални групи, то местните авиокомпании също в момента обмислят да разпределят потенциалните си клиенти по групи – имащи, имащи по-малко, имащи нещичко и такива, които изобщо нищо нямат.
 
Години наред авиокомпаниите печелеха от това, че инвестират непрекъснато в развитието на първа и бизнес класа, неглижирайки икономичната, за да пестят пари, пише "Икономист" в своя публикация по темата. Но сега те откриват, че икономичната класа сама по себе си би могла да се раздели на подгрупи. Първо бе създадена премиум икономична класа, при която пътниците трябва да плащат за това, което доскоро се смяташе за нормално пространство за краката. Сега има нова класа – стъпка под икономичната, наречена базова икономична, наричана от някои "последна класа". В американски издания при въвеждането й се появиха коментари, че превозвачите по този начин третират пътниците като добитък.
 
"Делта" (Delta) е първата, която въведе базовата икономична класа. Сега "Юнайтед" и "Америкън" обявиха, че ще представят техните версии по-късно през годината.
 
При покупката на билет за такава класа пътникът няма възможност да избира мястото, на което да седне, така че трябва да са готови да получи средна седалка на последния ред. Ако човек пътува със семейството си или с приятели, трябва да се откаже от удобството всички да бъдат настанени заедно. Освен това пътниците в тази класа губят правото да променят или отменят резервацията си 24 часа след като са я направили. 
 
От гледна точка на големите авиокомпании тази класа е опит да се конкурират с по-нискобюджетните превозвачи – като Spirit и Frontier. Те пестят разходи като от една страна ограничават услугите, от друга си осигуряват пътници за места, които никой не желае. 
 
Но някои хора съзират съвсем друга причина за нововъведението – "Делта" и конкурентите й въвеждат тази базова икономична класа, за да накарат пътниците да плащат още, за да се "ъпгрейднат" до стандартната икономична. В действителност, когато човек се опита да направи резервация за базова икономична класа на "Делта", на екрана изскача прозорец, който предупреждава за всички недостатъци на този избор и трябва да се чекне прозорец "Съгласен съм с ограниченията" преди да се продължи с резервацията. 
 
Изданието коментира, че на фона на гневните реакции в медиите на тази по-ниска пътническа класа, очевидно американците са готови да се подложат на множество лишения в името на по-ниската цена. "И големите авиокомпании на страната просто има дават това, което те желаят".
Източник: Дневник
ЖП транспорт

Bombardier Transportation отваря офис в София за подкрепа на български проекти

БЪЛГАРИЯ: Bombardier Transportation създаде дъщерно дружество в България и откри офис за управление на проекти в София. „Със значителната модернизация на железопътния транспорт в България, този нов офис бележи важен […]

Uncategorized

Караянчева, ако някой може да дава разрешения за метрото, това не сте вие от ГЕРБ

Михаил Рангелов „Като не ви харесва Бойко, не ходете с метрото“, призова протестиращите председателката на парламента Цвета Караянчева. Въпреки, че присвояването на държавни постижения за партийни цели е нормална практика […]

Градски транспорт

Готвят ново орязване на градския транспорт в София

От гражданската организация „Спаси София“ са против готвеното съкращаване на градския транспорт в София. Идеята за намаляване на градския транспорт е обявена в доклад, внесен в Столичния общински съвет от […]