Автобуси на война със споделеното пътуване

 

5000 нелегални карат пътници в страната и чужбинаИскат затвор за превоз без лицензЗатвор за превоз на пътници срещу заплащане без лиценз, както и тотална забрана на интернет превозвалниците. Такива предложения готвят автобусните превозвачи до властта.„Над 5000 нелегални превозвачи всеки ден ни отнемат клиентите, подбиват цените ни, водят ни до фалити и лишават хазната от приходи, като не плащат данъци и осигуровки", заяви председателят на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България Галя Топалова на среща с транспортния министър Ивайло Московски вчера. Автобусаджиите планират такива срещи и с вътрешния министър Румяна Бъчварова, социалния министър Ивайло Калфин и строителния Лиляна Павлова през седмицата.КриминалноТе настояват добилият епидемични размери превоз на пътници с микробуси, баничарки и частни автомобили както в страната, така и в чужбина да се криминализира. Публична тайна е, че сега край всяка автогара чакат шофьори без лиценз за превоз, които возят по желаната дестинация на цени значително под тези на официалните превозвачи. Най-често това са МПС със 7+1 или 8+1 места, които ДАИ по закон не може да спира и проверява. Съвместни проверки с КАТ пък се правят само кампанийно и ефектът от тях е минимален, считат автобусните превозвачи. Нарушението е и трудно за санкциониране, тъй като при проверка и водачът, и пътниците отричат за превоза да се е състояло плащане. Когато превозът се осъществява в чужбина пък, тези превози са и опасни, алармират от фирмите. Причината е, че шофьорите на нелегалните микробуси не спазват време за отдих и сън и често изкарват и по над 24 ч. на волана.СайтовеАвтобусаджиите са вдигнали мерника и на станалите популярни интернет платформи за споделено пътуване – или т. нар. превозвалници. Това са сайтове, в които собственици на МПС предлагат определен брой места за даден ден, час и дестинация. В някои от тези сайтове има десетки предложения за курсове между големите градове на цени, видимо под официалните, видя „Телеграф". Ники Н. например предлага превоз от София до Пловдив за 8 лв. (при 12 лв. цена на автобус). Пенчо пък търси пътници за курс Варна-София на 20 лв. за място (при 28 лв. редовна цена). За пълен преглед на конфликтните точки между националната, областните и общинските транспортни схеми, промени в категоризацията на автогарите и цената за престой в тях се разбраха автобусаджиите с Московски . Те си стиснаха ръцете и за налагане на мораториум върху възможността на кметовете да възлагат обществени превози с пряко договаряне и без конкурс, възползвайки се от дупка в Закона за обществените поръчки, която им дава това право „при извънредни обстоятелства".***текст под снимкаНелегални превози се предлагат край всяка автогара, както и в интернет.

http://www.crossdisplay.bg,19.04.2016г.

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]