До 3 месеца националната транспортна схема ще се изчиства от конфликтни ситуации. Това е една от точките, по които са постигнали съгласие автобусните превозвачи и министърът на транспорта Ивайло Московски .Ще се прави детайлен преглед на дестинации, брой спирания, брой автобуси, които се движат по една линия, обяви министърът след срещата. Основният конфликт бил между областните и общинските схеми, с приоритет трябва да е националната.Пак до три месеца ще се прави категоризация на автогарите, а 45 дни след това – методика за ценообразуване при ползването им. Себахтин Исмаил – собственик на „Арда тур", даде пример, че във Варна таксата за автогара е 14 евро, във Виена е 4 евро, в Берлин -10, в Мюнхен – 5 евро.Министър Московски заяви, че ще има минимални и максимални цени на влизане в автогара в зависимост от категорията. Налага се временен мораториум върху практиката кметовете да обявяват форсмажорни обстоятелства и заради това да не правят търгове за автобусни линии. Мораториумът ще е дотогава, докато кметовете си направят търгове, каза още Московски .Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи, настоя за криминализиране на нерегламентираните превози.Тъй като проблемът е към друго ведомство -МВР, а има и други теми, които са извън ведомството му, Московски изпрати писма за срещи на превозвачите с вицепремиерите Румяна Бъчварова и Ивайло Калфин, с финансовия министър Владислав Горанов и с министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова.С Павлова ще се разговаря за компенсаторен механизъм за автобусните превозвачи при въвеждане на тол системата. С Калфин темата е обучението на шофьори и възможност да се наемат водачи от държави извън ЕС. Автобусните превозвачи казаха, че има напредък в преговорите, но още не са се отказали от протеста на 26 април.***Текст под снимка Министър Ивайло Московски и автобусните превозвачи обясниха какво споразумение са постигнали.