Автомобилите консумират средно с 40% повече гориво от обявеното
Производителите на коли масово заблуждават купувачите за разхода на гориво на техните модели. До този извод стигат експертите от базираната в Брюксел организация "Транспорт и околна среда" (Transport & Environment), цитирани от ВВС.Те се позовават на проучване на неправителствената организация "Международен съвет по чист транспорт", което е обхванало 600 000 коли в Европа в периода между 2001 и 2014 година.
Изводът е, че разликата между заводския и реалния разход на гориво е около 40%.В резултат всеки собственик на лек автомобил в Европа плаща годишно с 450 евро повече от очакваното за бензин или дизел. За жизнения цикъл на колата сумата набъбва средно до 2800 евро.
Според Грег Арчър, който е мениджър на програмата за превозни средства в "Транспорт и околна среда", е нужна промяна в цялостната система на тестове и проверка на данните на производителите.Независимите агенции в Европа, които тестват автомобилите, получават финансиране от самите автомобилни концерни. В САЩ имаме независим регулатор EPA (Агенцията за защита на околната среда)."Скандалът "Фолксваген" е само върхът на айсберга, що се отнася до лъжите на производителите за разхода на гориво", каза Арчър, цитиран от dnevnik.bg.Според него е крайно време с проблема да се захванат европейските правителства.
От неправителствената организация смятат, че две трети от автомобилите, пуснати на пазара от 2008 година насам, имат само теоретичен разход на гориво в рамките на посочвания.
11 млн коли на Volkswagen 2,1 на Audi и 1,2 млн на Шкода с измамен софтуер за вредни емисии
Audi, която е част от Volkswagen, съобщи, че 2,1 милиона от нейните автомобили, продадени по цял свят, са оборудвани със софтуера, който позволява на дизеловите коли да мамят с количеството на вредни емисии, съобщи Ройтерс.Около 1,42 млн. автомобили с отговарящи на екостандарта EU5 двигатели, се намират в западна Европа, 577 000 от тях са в Германия, както и почти 13 000 в САЩ. Засегнатите модели включват колите А1, А3, А4, А5, А6, TT, Q3 и Q5.
"Шкода", чешката марка, част от концерна "Фолксваген" призна, че над 1 милион техни автомобили също са екипирани със софтуера."Мога да потвърдя, че доколкото става въпрос за марката Skoda, има 1,2 милиона произведени коли“, заяви говорителят на „Шкода“ Джоузеф Балаз.От Volkswagen съобщиха миналата седмица, че 11 милиона автомобили, оборудвани с двулитровия дизелов двигател могат да бъдат засегнати. Колите на Audi са част от тях.
Скандалът бе разкрит, след като Агенцията за защита на околната среда на САЩ установи, че някои дизелови автомобили са оборудвани с устройства, които могат да разпознават, когато двигателят е тестван и "задържат" за времето на прегледа вредните азотни емисии.