Автошколите на протест

 

Инструкторите са недоволни от новите правила за провеждане на теоретични шофьорски изпити

Представители на почти всички фирми за шофьорски курсове планират да организират голям протест на 20 октомври. Причината са новите правила за провеждане на теоретични изпити. В края на октомври се очаква инструктори от цялата страна да пристигнат в София.

Те са недоволни от приетите промени, които ги задължават изпитите да се провеждат само и единствено в офисите на ДАИ. Инструкторите са категорични, че това затруднява и курсистите и автошколите, а не подобрява качеството на провежданите изпити. Освен това Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България настоява за опростяване на въпросите в листовките. Те настояват или ДАИ да се оттегли от изпитите, или да поеме тяхното обезпечаване напълно, но не само на листовките, а и на практическия шофьорски изпит, уточни председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев.

"Тези хора не се съобразяват, че в един ден, в който има изпит по управление, нашите автомобили не кормуват, те са блокирани, но на тези автомобили текат амортизации, на инструкторите в изпитната комисия фирмата им плаща заплатата, а те работят за ДАИ. Просто не издържаме", каза Георгиев.

Заради малкия брой изпитващи от ДАИ, има проблем и с датите за провеждане на практическия изпит. На въпроса защо няма дати за провеждане на изпити, от ДАИ отговарят, че имат недостиг на човешки ресурс, казват автоинструкторите. Инструкторите ще настояват и за опростяване на въпросите в листовките, защото сега са ненужно усложнени. "Каква е дълбочината на протекторния рисунък на гумата, за да може тя да е годна за експлоатация", даде пример Георгиев, като напомни, че става въпрос за дълбочината на грайфера. Според него въпросът е зададен така, че хората да не го разберат. Той добави, че условие за кандидат-шофьорите е да имат основно образование, а речникът, който се използва във въпросите, е за "хора, които имат поне една магистратура".

"Знаете ли колко хора с основно образование не знаят какво е "пътепоказател", но ако след пътепоказател в скоби се сложи "мигач" ще посочат верния отговор", каза Георгиев. Той е категоричен, че има и редица въпроси, които са излишни и неприложими в практиката.

Източник: http://big5.bg, 13.09.2016г.

ЖП транспорт

CER отчита мрачно първо тримесечие на 2021г за железопътния транспорт

През март 2021г пътническите оператори отчетоха намаление на 600 милиона евро на седмичните приходи. Shutterstock.com Приходите от пътниците останаха на половината от първото тримесечие на 2019 г. през първото тримесечие […]

ЖП транспорт

Настояще и бъдеще при модернизирането на железопътната инфраструктура в България

Гост в сутрешния блок по ТВ СКАТ: инж. Илия Илиев – Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA) ЕС е определил 2021 г. за Европейска година на железопътния […]