Автошколите на протест

 

Инструкторите са недоволни от новите правила за провеждане на теоретични шофьорски изпити

Представители на почти всички фирми за шофьорски курсове планират да организират голям протест на 20 октомври. Причината са новите правила за провеждане на теоретични изпити. В края на октомври се очаква инструктори от цялата страна да пристигнат в София.

Те са недоволни от приетите промени, които ги задължават изпитите да се провеждат само и единствено в офисите на ДАИ. Инструкторите са категорични, че това затруднява и курсистите и автошколите, а не подобрява качеството на провежданите изпити. Освен това Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България настоява за опростяване на въпросите в листовките. Те настояват или ДАИ да се оттегли от изпитите, или да поеме тяхното обезпечаване напълно, но не само на листовките, а и на практическия шофьорски изпит, уточни председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев.

"Тези хора не се съобразяват, че в един ден, в който има изпит по управление, нашите автомобили не кормуват, те са блокирани, но на тези автомобили текат амортизации, на инструкторите в изпитната комисия фирмата им плаща заплатата, а те работят за ДАИ. Просто не издържаме", каза Георгиев.

Заради малкия брой изпитващи от ДАИ, има проблем и с датите за провеждане на практическия изпит. На въпроса защо няма дати за провеждане на изпити, от ДАИ отговарят, че имат недостиг на човешки ресурс, казват автоинструкторите. Инструкторите ще настояват и за опростяване на въпросите в листовките, защото сега са ненужно усложнени. "Каква е дълбочината на протекторния рисунък на гумата, за да може тя да е годна за експлоатация", даде пример Георгиев, като напомни, че става въпрос за дълбочината на грайфера. Според него въпросът е зададен така, че хората да не го разберат. Той добави, че условие за кандидат-шофьорите е да имат основно образование, а речникът, който се използва във въпросите, е за "хора, които имат поне една магистратура".

"Знаете ли колко хора с основно образование не знаят какво е "пътепоказател", но ако след пътепоказател в скоби се сложи "мигач" ще посочат верния отговор", каза Георгиев. Той е категоричен, че има и редица въпроси, които са излишни и неприложими в практиката.

Източник: http://big5.bg, 13.09.2016г.

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]