„Аз карам велосипед“ в над 12 града през 2016 година
„С гордост мога да кажа, че България се нарежда на четвърто място в Европа по производство на велосипеди и че страната ни произвежда голяма част от велосипедите, които европейците карат” – сподели Иван Илчев, маркетинг мениджърът на Макс Европа.
Иван Илчев е отговорен за управлението на маркетинговата, комуникационната и социално отговорната политика на групата Макс Европа. Той получава своето образование по маркетинг и международен бизнес от университети в Холандия, САЩ и България. Участвал е в редица кампании като Национални кампании за безопасност на движението – „Ваканция“ и „Безопасност за деца на път“– провеждани от 2008 г., съвместно с Пътна Полиция и „Асоциация на Пострадалите при Катастрофи“; кампания за безопасност на велосипедистите на пътя – „Наръчник на велосипедиста“; инициативата за пътна безопасност на Калина Крумова – „Един път живот“ и е организатор на вече традиционната кампания за насърчаване на колоезденето – „Аз карам велосипед, последвай ме!“.В специално интервю пред b2b Media той споделни философията на компанията и информация за бъдещото й развитие:
Разкажете ни за политиката Ви на конкурентоспособност и как успяхте да станете един от топ производителите на велосипеди в страната?
Нашата устойчива политика на управление е насочена към непрекъснато реинвестиране в производството като ние не само влагаме ресурси в ново оборудване и технологии, но също така и в повишаване на квалификацията на служителите и условията на работа.
Опитът ни през годините е доказал, че това е най-добрата инвестиция, не само на световно ниво, но и у нас. Стараем се да предоставим все по-качествени продукти и услуги на нашите клиенти. Ако една компания няма персонал, който е добре квалифициран, мотивиран и работи с удоволствие, няма как да постигне успех, независимо колко средства се изразходват.
Като чисто пазарна политика се стремим да добавяме стойност чрез философията на компанията. Произвеждайки велосипеди, ние създаваме не само продукт, а изпълняваме ценностите заложени в нашата мисията, а именно – да насърчаваме ползите от екологичния начин на живот и придвижване. Поради тази причина провеждаме редица кампании, част от цялостната философия на компанията за корпоративна социална отговорност.
Как ще коментирате продуктивността и квалификацията на българските служители?
За съжаление, тенденциите в България са много негативни. Това се отчита не само от Стопанската Камара, но и от годишния доклад на Световната банка.
През ноември месец 2015 година в MaxEurope организирахме кръгла маса, на която се обсъдиха предизвикателствата пред развитието на човешкия капитал.
От срещата стана ясно, че все по-трудно се намира качествен, квалифициран персонал за работа, независимо от условията, които една компания предлага. Това не е само наше мнение, но и мнение на абсолютно всички компании от пловдивския регион и от бранша.
Все повече и повече виждаме неквалифицирани хора, които желаят да получават, но не могат да внесат добавена стойност в това, което правят. Именно поради тази причина всяка компания трябва да влага допълнителни усилия, за да повиши квалификацията и да мотивира персонала си. Затова реинвестираме в непрекъснати обучения и програми за лоялност.
За съжаление в един момент се получава така, че не институциите подготвят кадри за бизнеса, а бизнесът се старае да привлече подходящи кадри, които сам да обучи.
Max Europe е добре позната със своите социално отговорни кампании, подкрепени от редица известни личности. Наскоро станахте партньор на националната кампания „Един път живот”. Разкажете ни за нея и защо решихте да подкрепите тази инициатива?
Преди 3 години стартирахме нашите първи кампании свързани с корпоративна социална отговорност и днес можем да кажем, че това е неразделна част от маркетинг планирането ни.
Така например, най-емблематичната ни социално отговорна кампания е „Аз карам велосипед, последвай ме!“, която през тази година ще стартира своето трето поредно издание. През 2016 година ще се опитаме да я проведем в над 12 града в страната. Всеки, който желае да се запознае с кампанията, може да го направи на сайта azkaram.eu, както и във Facebook. Надявам се, с помощта на медийните ни партньори, един от които сте и вие /B2B Media/, да достигнем до още повече хора и да ги накараме да се замислят за това как да водят по-здравословен начин на живот.
Интересното от последната година е една нова инициатива, в която се включихме заедно с Калина Крумова и асоциацията „Безопасни улици от Валя“. С тях реализирахме един календар, под надслов „Един път живот“. С него акцентираме на проблема с пътния ревматизъм и инцидентите по скоростните пътищата. Не е тайна, че колкото и да се борим с някои неща, те продължават да са много съществен фактор при пострадалите на пътя, а именно високата скорост, неспазването на правилата и несъобразяването с пътните условия.
От години работим много добре и с „Българската асоциация на пострадалите при катастрофи“. Там си партнираме не само чрез нашата дейност с велосипеди, но със стоките за отглеждане на деца, които също произвеждаме под марката Chipolino.Друга част от нашата отговорност е да правим все повече разяснителни кампании, за да могат родителите да знаят, че предпазните мерки не са нещо, за което полицая ще ги глоби, а това, което ще спаси живота на децата им.
Аз имам един личен пример. Първородният ми син катастрофира, когато беше на 3 месеца с моята съпруга и благодарение именно на столчето за кола, той остана невредим. Автомобилът беше смачкан, но и двамата се отърваха живи от катастрофата. Съпругата ми бе с леки наранявания, а синът ми остана абсолютно невредим. Като човек, който го е изпитал лично, моят апел към всички хора е да обръщат внимание на безопасността. На всеки може да се случи инцидент и никой не е застрахован!
Финансовите показатели на компанията MaxEurope се подобряват с всяка изминала година. Разкажете ни за поставените цели на разрастване, произведените количества годишно и с какъв капацитет на производителност работите? На колко процента оперира производството?
Към този момент произвеждаме над 400 хиляди велосипеда годишно. Това количество варира на база целите, които компанията си поставя. Тенденцията за последните няколко години е да повишаваме качеството на продукцията, като обмисляме в бъдеще да произвеждаме по-малко на брой велосипеди, но от по-висок клас. Целта ни е да сме една от водещите компании на европейския пазар за среден и висок клас велосипеди и да доставяме възможно най-доброто обслужване.
Колоезденето е тясно свързано със спорта и здравословния начин на живот. Българите карат ли колело или е неприсъщо за нас?
Българинът има култура и традиции при карането на велосипед. Още след освобождението в България са се сформирали едни от първите в Европа колоездачни дружини. Било е не само удоволствие и мода, но и истинска страст. Обиколката на България по колоездене е една от първите обиколки в Европа и още от този период българинът много обича велосипеда. По времето на социализма също се произвеждат и карат много велосипеди.
Днес в България има 5 производителя на велосипеди. С гордост мога да кажа, че страната ни се нарежда на четвърто място в Европа по производство на велосипеди и произвежда голяма част от колелата, които европейците карат. Така или иначе въпреки липсата на инфраструктура българинът не е забравил любовта си към велосипеда.
Към момента българските градове остават недружелюбни към колоездачите. Със засилващите се проекти на общините, мислите ли, че в близко бъдеще това ще се промени или ще отнеме време преди да караме велосипед спокойно в градовете?
Всички ние забелязваме, че има големи постъпления в подобряването на инфраструктурата на градовете. Надявам се, това да не е само един ентусиазъм свързан с реализирането на европейски проекти, но и да продължи като устойчива политика на развитие. Искаме да станем по-чиста държава, да дишаме по-чист въздух и да бъдем по-здрави. Можем да помогнем за това без да ни отнема усилия, като се придвижваме и чрез велосипед. Колкото по-добра е инфраструктурата, толкова повече хора ще карат колело. В Пловдив мога да кажа, че общината се грижи и поддържа велоалеите. Похвално е, че има колоездачи, които карат и в снега, защото велоалеите и пътищата за автомобили са изчистени. Дано това да не е, само защото са нови.
Източник : www.manifesto.bg