Бъдещето на Uber зависи от това да е на първото място при автономните автомобили

Изпълнителният директор на Uber обяви, че бъдещето на компанията зависи от това да е водеща при автономните автомобили. Това е минималната цел на компанията, която започва първите тестове на автономни автомобили, които да возят нейни клиенти още този месец под съпровода на тренирани инженери. В интервю за онлайн изданието Business Insider Травис Каланик заявява, че светът ще премине към автономни автомобили и това е неизбежно.

"Това се случва и какво ще стане, ако не сме част от това бъдеще? Бъдещето ще ни подмине, при това много бързо и ефикасно", коментира Каланик. Според него предимствата на самоуправляващите се коли са много.

"Милион души по-малко ще загиват всяка година. Задръстванията в градовете ще изчезнат. Ще се намали значително замърсяването и трилиони часове ще бъдат върнати на хората, с което тяхното качество на живот ще се подобри значително. Вече няколко компании работят по това и ще се случи", казва Каланик.

Той допълва, че все още не знае кога преобладаващата част от колите на Uber ще са автономни. "За сега нямам отговор на този въпрос. Знам само, че не мога да съм сбъркал. Трябва да се убедя. че съм готов, когато и то е готово или че аз го правя да е готово. Минимумът е, че трябва да се борим за първото място", казва той.

Компанията няма право да не е на първо място, защото това ще означава, че някой конкурент е направил същата услуга по-добре. А това ще означава, че Uber постепенно ще започне да залязва, коментира Каланик.

Според него в момента Uber изостава. Без да споменава имена, той намеква, че Google работи от много време в тази сфера и има голям напредък, за което заслужава уважение. "Това е чудесно и означава, че трябва да ставаме по-рано и да си лягаме по-късно, за да наваксаме", допълва Каланик.

Предизвикателството пред Uber е голяма, казва Каланик. Компанията има глобален бизнес и технологията трябва да е съобразена с множеството различни условия и специфики на градовете, техните правила, инфраструктура и т.н. "Все още има много неща, които да се разработват и създават. Но става въпрос за години, не за десетилетия. За съжаление не знам колко точно години, но ще гледам да са възможно най-малко", коментира той.

Каланик уточнява, че целият процес ще е постепенен. "Не мисля, че броят на шофьорите ще се намали… За сега си представям нещо като 50 хил. до 100 хил. шофьори и мрежа от милион автономни автомобила в град като Сан Франциско и заобикалящия го регион. В момента там имаме 30 хил. активни шофьори", допълва той.

Освен това мрежата от автономни автомобили ще създаде още работни места смята Каланик. Той уточнява, че Uber няма да произвежда колите, а и не е уточнено все още кой ще е техен собственик. Освен това ще трябва да ги поддържа и ремонтира. За всичко това ще са нужни работници. За финал, Каланик казва, че иска да има автономни автомобили на Uber във всеки град, в който компанията предлага услугите си.

www.dnevnik.bg