България ще отчете най-голям ръст на обработени контейнери. Показателят е минимален – 4,35%, но е най-висок в сравнение с останалите черноморски пристанища . Това сочат проучвания на независими анализатори, с които разполага Maritime.bg. Няколко събития от последните месеци засегнаха черноморския пазар. MSC и MAERSK закриха директните линии от Югоизточна Азия към Черно море, а Turkon Line следва експанзивна политика за разширяване на услугите си. Продължаващата рецесия причинява значителни промени, геополитическите събития пък са повлияли на географското разпределение на обема, което е значително променено през годината. До края на годината в Черноморските пристанища ще бъдат обработени около 2,5 млн. TEU, сочат данните на анализаторите. Новоросийск, главното руско пристанище на Черно море, отчете 4,25% спад на обработените контейнери през първата четвърт на годината, в сравнение с 2014 г. През втората и третата четвърт – 4,80% и 23,74%. През този месец в контейнерния терминал на пристанището заработиха нови кранове и бе започната мащабна програма за разширяване, която трябва да приключи през 2018 г., което ще осигури възможност за обработка на контейнеровози с капацитет до 10 000 TEU. В румънските пристанища също се отчита увеличение с 3,57%. С 20% по-малко са обработените контейнери в украинските пристанища за третата четвърт на годината. Още по темата: | Започна разширяването на контейнерния терминал в пристанище Новоросийск (19.11.2015) | Все повече контейнери обработват пристанищата на Черно море (24.03.2015) Maritime.bg – Свят
Източник:www.maritime.bg