Трасето тръгва от Китай, с влак и ферибот през Каспийско и Черно море стига до Бургас
България става част от новия Път на коприната. Стъпка в тази посока е подписването на споразумение за сътрудничество между българската логистична компания “Деспред” и Zhengzhou International Hub Development and Construction – държавна китайска компания, оперираща в областта на транспорта и логистиката.
Споразумението е било подписано в присъствието на зам.-министъра на транспорта Антон Гинев , Пише 24 часа. То предвижда коопериране и съвместно опериране на линията Джънджоу – Бургас, включително с български ферибот. Линията е основна част от новия Път на коприната, при който Бургас ще бъде входна врата за Европа и първа европейска дестинация, съобщават от транспортното министерството. По-късно оттам поясниха, че “Деспред” ще предостави ферибота си за превоз по тази линия.
Събитието е част от визитата на Гинев в Шанхай и Джънджоу, която била в периода от 2 до 6 март.
В столицата на провинция Хенан – град Джънджоу, който се явява основният транспортен хъб в Централен Китай, Гинев проведе срещи с представители на ZIH. Нейни представители вече са посетили българските работещи пристанища, за да се запознаят с техническото им състояние.
Началото на маршрута, който е набелязан, е от китайската провинция Хенан, продължава през Казахстан, след това през Каспийско море до Баку, оттам през Грузия и през Черно море до Бургас.
През Каспийско и Черно море превозът ще бъде с фериботи.
На пристанището в Бургас товарите ще бъдат натоварвани на блок влак и оттам ще пътуват към Хамбург.
Включването на България в Пътя на коприната е идея от 2010 г.
Преди няколко месеца от Националната компания “Железопътна инфраструктура” бяха казали, че Китай планира фонд от 16,3 млрд. долара за инфраструктура, свързваща пазарите и? с три континента и продължава с плановете си за съживяване на търговския маршрут Път на коприната. Дори той е посочен като национална стратегия.
Източник: www.bulnews.eu