България трупа тръби за „Южен поток”

 

Въпреки че България официално замрази строежа на „Южен поток", доставката на тръби за газопровода продължава на пристанището във Варна с пълна пара.
Пратките са разделени на етапи – първата е за 4000, от които 1000 тръби вече са тук. От „Южен поток транспорт", която отговаря за морското трасе на проекта, обясниха, че договорите с двете ни пристанища Бургас и Варна са сключени до март тази година. Съоръженията само се трупали в складовете, но няма да се строи, без Брюксел да даде зелена светлина.
Производството на тръби в Германия и Русия за газопровода е в ход от април. Първата руска продукция пристигна в Бургас още в края на май.
Плановете са тръбите да бъдат положени на дъното на Черно море по цялото протежение на участъка, което е 931 км. Въпреки че България официално замрази строежа на „Южен поток" до съгласуването му с Брюксел, доставката на тръби за газопровода продължава на пристанището във Варна с пълна пара. Там от неделя вече се разтоварва втори кораб – регистрираният на Бахамите „Сънсет". Както и първият, той пристигна, натоварен с продукция на германската фирма „Юропайп". Очаква се разтоварването му да приключи около обед днес, каза изпълнителният директор на „Пристанище Варна" Божидар Чапаров . До края на месеца портът ще приеме най-малко още един кораб .
„Доставките за пристанището на Варна са разделени на етапи, като през първия очакваме да бъдат докарани около 4000 тръби", каза за „Преса" Нина Мирчева, мениджър „Комуникации" на „Южен поток транспорт" за България. Компанията отговаря за строежа на газопровода по дъното на Черно море. Над 1000 тръби вече са пристигнали.
„Ще реализираме нашия проект в пълно съответствие с международните, с европейските и с българските правила и няма да извършваме строителни работи, преди компанията ни да получи разрешенията за строеж", коментира Мирчева. Производството на тръби в Германия и Русия е в ход от април т.г. и първите от тях се трупат в пристанищата на Бургас и Варна. Руски съоръжения дойдоха в Бургас още в края на май. „Договорите с двата порта за съхраняване на тръбите бяха подписани в началото на т.г.", каза още Мирчева.
Тръбите, които сега пристигат във Варна, са покрити с бетон. Те са произведени така, за да се използват в плитки участъци край бреговете на Русия и България. Плановете са тръбите да бъдат положени на дъното на Черно море по цялото протежение на маршрута на тръбопровода, което е 931 км.

 

Източник:Преса, 26.08.2014

Автомобилен транспорт

Директорът на Волво: Сделката за въглеродните емисии в транспорта е ключова за реорганизацията на автомобилното производство

април 9, 2024

“Изпълнението на схемата за ценообразуване на въглеродните емисии на ЕС за пътния транспорт е от съществено значение за разработването…