Български проект ще свързва Егейско с Балтийско море

Новият инфраструктурен проект ABC+DE е с паневропейско значение и предлага ефективно решение за транспорта на товари и хора между регионите на Егейско и Мраморно море и Балтийския регион. Мащабността на проекта включва и дългосрочно решение на проблемите с наводненията по река Дунав, като предлага и ефективното използване на водния маршрут на реката. Събитието беше представено от създателя на проекта инж. Румен Марков.  Проектът ще стартира с изцяло частно финансиране, като целта е да обхване колкото се може повече промишлени центрове. Изграждането на железопътната линия в сърцето на Европа ще съкрати пътя на товарите и стоките с 6500 км. По бъдещата железопътна автомагистрала могат да се движат товарни влакове с максимална скорост 160 км/ч и пътнически – с максимална скорост 360 км/ч.

Елементите на проекта ABC+De са:

Ново пристанище на Егейско море до гр. Ферес, Гърция, представляващо „хъб“ за Европа, Черно Море, Азовско море, Мраморно море и за Източното Средиземноморие, а също така нова търговска врата на Европа;

Ново пристанище на Балтийско море на устието на река Висла;
„Южно-Северен поток“ – нова високоефективна железопътна магистрала, предназначена за:

Тежки товарни влакове, движещи се с максимална скорост от 160 км/час ;
Високоскоростни пътнически влакове с максимална скорост от 360 км/час;
Нови логистични центрове на новите пристанища и по протежението на железопътната магистрала;

Превръщане на река Дунав и нейните притоци Сава, Тиса и Морава в ефективни вътрешноконтинентални водни пътища през цялата година.

За река Дунав проектът ABC+De дава решение за:

Прекратяване на наводненията в участъка на реката от Виена до Тулча (също и за Пасау, Германия );
Целогодишна навигация от км. 251,850 – Харшова (Румъния) – до км. 1894,720 -Вилдунгсмауер (Австрия) на корабни конвои, състоящи се от тласкач и шлепове с параметри на конвоите:
Дълбочина (газене) – 4,00 м.
Ширина – до 35 м.
Дължина – до 310 м.;
Превръщане на река Сава от гр. Вуковар (Хърватия) до гр. Загреб и на река Тиса от нейното вливане в река Дунав до гр. Ксонград (Унгария) във водни пътища клас VI а или VI б;
Преодоляване на сушите. Рационално използване на водните ресурси. Осигуряване на достатъчно вода за делтата на река Дунав. Решаване на проблема с ниското водно ниво на езеро Балатон;
Подобряване на екологичния баланс, както на площи в коритото на реката, така и на прилежащите територии.
Оползотворяване на хидроенергийния потенциал на река Дунав и нейните притоци и производство на „зелена“ електроенергия;
Икономическо възраждане на регионите от Средния и Долен Дунав.

 

източник: Блиц

Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]