Бързият влак от София до Варна дерайлира край Калояновец

Истински кошмар преживяха пътниците в бързия влак София-Бургас/Варна, които дерайлира пред старозагорската жп гара "Калояновец" в събота в ранния след обяд. Инцидентът е станал в 15,16 часа при навлизане в гарата, на 100-ина в от самата спирка и чакалнята.
 
Първо излиза от релсите локомотивът, който се килва на лявата страна и повлича вагоните. Първият вагон дори го задминава по инерция преди да дерайлира, излизат извън жп линията бщо 4 вагона, на релсите се остават само последните две каруци. От удара на място загива машинистът на влака Венко Мартинов.
 
По първоначални данни са ранени между 12 и 15 души, но само 6 от тях са приети в старозагорската университетска болница „Киркович". „Най-тежко е състоянието на помощник-машинистът, който е със счупени ребра, скъсани връзки на коляното и със съмнение за спукан далак", съобщи шефката на болницата проф. д-р Петрана Чакърова.
 
Сред останалите, приети за лечение, по-сериозна травма на главата имала една жена. Другите четирима била с по-леки наранявания и нямало опасност за живота им. Всички пътници са били извозени с автобуси до Стара Загора и оттам са продължили пътуването си към Варна и Бургас. До късно снощи движението на влаковете между Пловдив и Стара Загора бе преустановено.
 
На мястото на инцидента дойде главният секретар Светлозар Лазаров, който обяви, че е уведомил вътрешния министър Цветин Йовчев и премиера Пламен Орешарски и е бира създадена бързо добра организация за помощ на пострадалите и пътниците. Разследването на тежкия инцидент щяла поема от Националната следствена служба.
 
„Все още не можем да кажем каква е причината за тежката катастрофа. По всяка вероятност може би става дума за несъобразена скорост , но засега не можем да разберем, защото полицията още не ни допускат до локомотива, каза шефът на Националната компания „Железопътна инфраструктура" Милчо Ламбрев. Той припомни, че влакът трябвало да влезе в гарата с 40 км/ч, но дали е спазил това изискване щяло да стане ясно след като се провери тахометърът за скоростта, с която се е движил. Същият този жп път, по който дерайлира влака е най-скоро модернизираната отсечката между Пловдив и Стара Загора, припомни още жп-шефът. Ремонтът е бил извършен по оперативна програма „Транспорт" и линията е била пусната в експлоатация преди два месеца.
 
Пътници: Беше като във филм на ужасите…
 
"Беше като във филм на ужасите. Всичко стана за секунди, чу се адски трясък, вагонът се килна настрана и ние изпопадахме на пода. Започнахме да лазим към вратата", припомни си кошмара на преживяното 43-годишната Галина Трифонова от Провадия. Тя била на почивка във Велинград с 15-годишния си син Владимир и се качила в Пловдив. „Според мен на много места влакът се движеше доста бързо, много често машинистът набиваше спирачките, чуваше се стържене по релсите", смята Галина. Тя и синът отказали да се качат на рейсовете и чакаха съпругът и дойде да ги прибере от Провадия в Калояновец.
 
Галина и синът й са много благодарни на група роми, които първи пристигнали на мястото на инцидента. „Може би бяха 20-30 души, чупеха стъклата, вадеха хора от вагоните, помагаха на хората на слязат, пренасяха багажа на една група ученици", посочи с възхищение Влади. За съжаление самите роми са били прогонени от дошлите полицаи и пожарникари, с аргумента, че може да откраднат нещо. „Страшно сме огорчени, ние помагахме от сърце на хората, а те решиха, че едва ли не сме дошли да плячкосваме", каза натъжен Андрей Красимиров.
Източник: www.standartnews.com
ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]