Бързият влак от София до Варна дерайлира край Калояновец

Истински кошмар преживяха пътниците в бързия влак София-Бургас/Варна, които дерайлира пред старозагорската жп гара "Калояновец" в събота в ранния след обяд. Инцидентът е станал в 15,16 часа при навлизане в гарата, на 100-ина в от самата спирка и чакалнята.
 
Първо излиза от релсите локомотивът, който се килва на лявата страна и повлича вагоните. Първият вагон дори го задминава по инерция преди да дерайлира, излизат извън жп линията бщо 4 вагона, на релсите се остават само последните две каруци. От удара на място загива машинистът на влака Венко Мартинов.
 
По първоначални данни са ранени между 12 и 15 души, но само 6 от тях са приети в старозагорската университетска болница „Киркович". „Най-тежко е състоянието на помощник-машинистът, който е със счупени ребра, скъсани връзки на коляното и със съмнение за спукан далак", съобщи шефката на болницата проф. д-р Петрана Чакърова.
 
Сред останалите, приети за лечение, по-сериозна травма на главата имала една жена. Другите четирима била с по-леки наранявания и нямало опасност за живота им. Всички пътници са били извозени с автобуси до Стара Загора и оттам са продължили пътуването си към Варна и Бургас. До късно снощи движението на влаковете между Пловдив и Стара Загора бе преустановено.
 
На мястото на инцидента дойде главният секретар Светлозар Лазаров, който обяви, че е уведомил вътрешния министър Цветин Йовчев и премиера Пламен Орешарски и е бира създадена бързо добра организация за помощ на пострадалите и пътниците. Разследването на тежкия инцидент щяла поема от Националната следствена служба.
 
„Все още не можем да кажем каква е причината за тежката катастрофа. По всяка вероятност може би става дума за несъобразена скорост , но засега не можем да разберем, защото полицията още не ни допускат до локомотива, каза шефът на Националната компания „Железопътна инфраструктура" Милчо Ламбрев. Той припомни, че влакът трябвало да влезе в гарата с 40 км/ч, но дали е спазил това изискване щяло да стане ясно след като се провери тахометърът за скоростта, с която се е движил. Същият този жп път, по който дерайлира влака е най-скоро модернизираната отсечката между Пловдив и Стара Загора, припомни още жп-шефът. Ремонтът е бил извършен по оперативна програма „Транспорт" и линията е била пусната в експлоатация преди два месеца.
 
Пътници: Беше като във филм на ужасите…
 
"Беше като във филм на ужасите. Всичко стана за секунди, чу се адски трясък, вагонът се килна настрана и ние изпопадахме на пода. Започнахме да лазим към вратата", припомни си кошмара на преживяното 43-годишната Галина Трифонова от Провадия. Тя била на почивка във Велинград с 15-годишния си син Владимир и се качила в Пловдив. „Според мен на много места влакът се движеше доста бързо, много често машинистът набиваше спирачките, чуваше се стържене по релсите", смята Галина. Тя и синът отказали да се качат на рейсовете и чакаха съпругът и дойде да ги прибере от Провадия в Калояновец.
 
Галина и синът й са много благодарни на група роми, които първи пристигнали на мястото на инцидента. „Може би бяха 20-30 души, чупеха стъклата, вадеха хора от вагоните, помагаха на хората на слязат, пренасяха багажа на една група ученици", посочи с възхищение Влади. За съжаление самите роми са били прогонени от дошлите полицаи и пожарникари, с аргумента, че може да откраднат нещо. „Страшно сме огорчени, ние помагахме от сърце на хората, а те решиха, че едва ли не сме дошли да плячкосваме", каза натъжен Андрей Красимиров.
Източник: www.standartnews.com
Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]