БДЖ обмисля да прави ново дружество?

Ще ремонтира локомотиви, няма да съкращават персонал
 
БДЖ планира да създаде ново дружество за ремонт на локомотиви. Това съобщи шефът на холдинга Християн Кръстев пред БНР. Идеята е за база на новата компания да се използват съществуващите ремонтни обекти у нас.
 
„Има много бази на територията на България в момента – около 12-13. Ще ги оптимизираме и ще оставим тези, които са по-добре оборудвани. Ще ги снабдим с допълнително техника, така че да можем да извършваме качествено ремонти”, обясни Кръстев. Той беше категоричен, че няма основания да се говори за фалит на БДЖ и към момента няма да се съкращава персонал.
 
Кръстев допълни, че преговорите с облигационерите и кредиторите на холдинга продължават, а голяма част от подвижния състав, който не е бил в експлоатация, е възстановен. „Влаковете, които пътуваха с по един и два вагона миналата година, вече вървят по план-график – с четири, пет или шест вагона, така че техниката е ремонтирана. Не ни достигат около седем-осем локомотива, специално в „Пътнически превози”, уточни Кръстев. Той изтъкна, че откритата процедура за закупуване само на нови влакове ще се проведе до края на годината.
 
Междувременно транспортният министър Данаил Папазов и ръководителят на железопътна секция Враца инж. Иво Петров провериха ремонта на жп трасето от София до Мездра. Петров подчерта, че в отсечката от Курило до Илиянци влаковете ще могат да се движат със 100-120 км/ч. В останалата част от участъка максималната скорост е 70 км/ч.
 
„Гаранцията на пътя, който се прави в момента, е около 30 години”, изтъкна Петров. И допълни, че трасето не е било обновявано от 30 години.
 
Зам.-шефът на Националната компания „Железопътна инфраструктура” съобщи, че ремонтът на железопътния участък от Видин до Медковец и актуализацията на идейния проект за участъка от Медковец до Столник ще започнат тази година. Той каза още, че в най-добрия случай, линията от София до Видин ще бъде завършена през 2030 г.
 
Източник: Новинар
Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]