През
2019 година БДЖ са готови да отделят 2 млн. лв. от бюджета си за наем
на подвижен състав и преговарят с български и чуждестранни компании,
съобщи ръководството на холдинга на пресконференция.
В момента заради остарялата техника превозвачът отменя около два –
три влака на ден заради недостиг на локомотиви и вагони, заяви Гигори
Григоров, член на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ ЕАД.
За миналата година БДЖ отчита закъснение от 430 хил. минути и са
отменени 717 композиции при налични 560 влака, което означава 70 – 80%
изпълнение на графика.
Ние сме в недостиг, заяви за наемането на подвижен състав Никола Василев, изпълнителен директор на Холдинг БДЖ.
Той обясни, че процедурите за ремонт при възлагане на външни подизпълнители отнемат между 6 месеца и година.
„Единственият вариант да изпълним графика е да наемем допълнителен
подвижен състав в помощ на това, което разполагаме в момента“, обясни
той.
Наетите локомотиви ще попълнят недостига и ще заместят машините, които отиват на ремонт.
Ръководството на превозвача обяви, че до 4 – 5 месеца предстои да
стартира процедура за наемане на около 20 локомотива и около 50 вагона,
като развитието й ще зависи от желаещите да участват и евентуално
обжалване. БДЖ търси и мотриси под наем, но налични ще има най-рано след
средата на следващата година.
Без допълнителен ресурс няма как да изпълним графика, заяви Василев.