БДЖ – в какъв запад и през кой век?

Пътничката на БДЖ Роси Николова публикува поредния разказ за безобразията в държавната железопътна компания. От Асоциация "Приятели на жп транспорта" потвърдиха, че всичко написано от нея е вярно. Организацията вече е поискала писмени обяснения по темата от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация". Това е ведомството, което би трябвало да санкционира жп компаниите, когато нарушават правата на клиентите си.

Ето и цялата история на Роси Николова, която е озаглавила "Скандално! Поредната гавра на БДЖ над пътниците!" 

Голи факти:

Дата – 27.01.2016г. Направление: Бургас-София. Обявен час на тръгване: 8.55ч.

Влакът потегля със закъснение от 45 минути. Пътуващите са информирани за това 2-5 мин. преди обявения час за тръгване. Обяснението е доста странно – няма локомотив и трябва да се чака да пристигне друг влак, за да му се вземе локомотива. Парното не работи и пътниците към момента на потегляне вече са станали на ледени шушулки. Кондукторът обещава, че ще се обадят на гара Дъбово, влакът за Горна Оряховица да изчака пътниците, слизащи за прекачване там.

На гара Дъбово влакът пристига с 1 час закъснение. Пътниците, слезли за прекачване, не подозират ни най-малко какво ги очаква. Влакът за Горна Оряховица вече е тръгнал, без да изчака пътниците.

Началник-гарата обявява, че всички слезли са информирани за ситуацията и доброволно са приели да чакат още 3 часа за следващата връзка. След първоначалния изблик от протести, служителят все пак прави опит да помогне, като върти някакви телефони, но е тотално отрязан от отсрещната страна. Оказва се обаче, че никой от слезлите не е информиран за ситуацията!

Вината за това е прехвърлена върху началник-смяната на уж бързия влак за София.

Така на гара Дъбово са захвърлени 10 души, включително две малки дечица. Няма осигурен автобусен или друг транспорт за извозване на пътниците, нямащи никаква вина за неуредиците в БДЖ. Казват ни, че следващият влак за Горна Оряховица ще пристигне в 15.48ч. 

Пътниците са поставени мимо волята си, в ситуация на безнадеждност да висят още цели 3 часа на пустата ледена гара в мразовития зимен ден. В чакалнята температурата не се различава изобщо от тази навън. Виновни няма! 

На всички упоменати телефони за сигнали и нередности в транспорта, БДЖ- Бургас, Централно управление на БДЖ, ЖП администрация-изпълнителна агенция, ЖП жалби в министерството и др., отговарят безхаберно, че са записали сигнала.

"Разбират ни и ни съчувстват, но нищо не могат да направят по въпроса".

Пътниците, естествено, са изнервени и измръзнали. Въртят телефони и претендират за правата си, каквито се оказва, че нямат и настояват началник-гарата в Дъбово да предприеме някакви мерки за извозването им. Последният заявява, че няма вина и се скрива на топло в канцеларията си. 

Коментар:

Толкова скандално, некоректно, безобразно е, че думите са неспособни да предадат гаврата над клиентите на БДЖ, които коректно са заплатили за услугата да бъдат превозени, съобразно упоменатото в разписанието времетраене от началната до крайната спирка на пътуването си. Но кой ли се впечатлява от подобна реалност, след като за родната ни БДЖ това е ежедневие. Тръгваш за някъде, планираш си деня, времето и ангажиментите съобразно тяхното разписание, но – уви! Никога не се знае кога и къде ще попаднеш и колко време ще висиш по студени гари или в незнайно защо спрели някъде влакове. Имаш усещането, че си попаднал в средните векове или в друга реалност и се питаш дали е възможно подобно нещо да се случи в 21 век.

Но място за въпроси май няма тук, защото там където изцепките и некоректността са правило, а не изключение, никой не се впечатлява от подобни „незначителни” нередности. 

Да няма локомотив – колкото и да е невероятно, се оказа факт! Също както нямаше и парно. Да няма информация за клиентите, пак невероятно, но също така – факт!

Факт е и че няма резервен вариант (какъвто винаги трябва да съществува). Невероятно е и че по разписание разстояние от 200 километра се взума за 4 часа, а в действителност за цели 8 часа. Невероятно е, но и това е факт. Оказва се, че на магаре или с велосипед има шанс да пристигнеш по-бързо, движейки се със средната скорост от 25 км/ч.

Невероятно, но факт е и че срещаш пълно безхаберие от всички инстанции в системата на БДЖ, отговарящи за подобен род проблеми. Звъниш на кой знае защо изписани по гарите телефонни номера, на които или никой не отговаря, или едва се чува полузаспалият глас на човек, стреснат сякаш от дълбок сън и никаква реакция насреща за разрешаване на проблема.

На въпросите ти „защо” отговарят по начин, който те кара да се чувстваш виновен, че предявяваш свръх големи претенции. И това е невероятен факт! Вместо да си стоиш кротко и овчедушно да си мръзнеш по гарите и влаковете, ти си тръгнал да протестираш и да нарушаваш спокойствието на служителите, отговарящи /или изобщо неотговарящи/на разлепените по пероните телефони за нередности в транспорта. Че кой си ти, незначително човече, че очакваш някой да те отрази и да ти обърне внимание, а да не говорим да приложи минимално усилие за разрешаване на проблема?

Та…. драги, г-н министър на транспорта, драги господа „работещи” в отговорни за състоянието на БДЖ висши и низши институции, драги служители на глухи и слепи телефонни линии, лапащи заплати от джобовете на обикновените данъкоплатци за това да се прозяват и единствено да регистрират обажданията, питаме ви, ние, засегнатите от не-качеството на услугите ви:

С какво право се гаврите с нас, с нашето време, с нашето здраве, с нашите пари, с нашите нерви?

Не се ли чувствате задължени, след като продавате услуги, да ги предоставяте в качествено състояние, съобразно с обявеното в разписанието времетраене? 

С каква съвест оставяте живи хора като неодушевен товар да висят по ледените гари, поради неизправности във вашата дейност?

Толкова ли е сложно да се размърдате от дълбокия си сън и да осигурите три или пет дежурни автобуса за цяла България /на всеки 100км./ за транспортиране на пътниците в непредвидени ситуации като въпросната? 

Защо поддържате администрация на тези абсолютно непотребни телефонни линии, на които освен регистриране на сигналите, не е възможно да получиш никаква помощ и адекватно реагиране?

И накрая, питаме ви:

Не се ли чувствате задължени, след подобен скандал, поне да поднесете извиненията си на потърпевшите и да им предложите подобаваща компенсация за откраднатото време, за неточностите, за измръзването по гарите и във влаковете без отопление, за обострените нерви?

Кой закон ви дава право да вземате пари за услуги, които на практика не сте в състояние да предоставите в обявените им параметри и условия?

Изписвам телефонните номера, на които лично звънях и настоявах за помощ и съдействие, а отвсякъде ме препращаха към друга инстанция /номер/ и реакция за своевременно разрешаване на проблема така и нямаше насреща:

1./ 056/845022 – ж.п.гара Бургас

2./ 02/9409400 – за Сигнали и нередности в транспорта /никой никога не отговаря/, препращат те да оставиш съобщение на телефонен секретар за 3 минути, като първо назовеш трите си имена, адреса си, ЕГН-то, някакъв десетцифрен код и не знам какво още… Интересно как ще побереш всичко това в рамките на трите минути и ще остане време да разкажеш и за проблема? Въпреки това оставих съобщение, но отговор все още не съм получила, въпреки че минаха вече 10 дни.

3./ 070010200

4./ 02/9324247 – БДЖ-Централно управление, откъдето ме препратиха на друг номер:

5./ 02/9409895 – БДЖ администрация, изпълнителна агенция. 

6./ 02/9324190– БДЖ жалби в министерството.

Източник : www.clubz.bg

 
ЖП транспорт

Bombardier Transportation отваря офис в София за подкрепа на български проекти

БЪЛГАРИЯ: Bombardier Transportation създаде дъщерно дружество в България и откри офис за управление на проекти в София. „Със значителната модернизация на железопътния транспорт в България, този нов офис бележи важен […]

Uncategorized

Караянчева, ако някой може да дава разрешения за метрото, това не сте вие от ГЕРБ

Михаил Рангелов „Като не ви харесва Бойко, не ходете с метрото“, призова протестиращите председателката на парламента Цвета Караянчева. Въпреки, че присвояването на държавни постижения за партийни цели е нормална практика […]

Градски транспорт

Готвят ново орязване на градския транспорт в София

От гражданската организация „Спаси София“ са против готвеното съкращаване на градския транспорт в София. Идеята за намаляване на градския транспорт е обявена в доклад, внесен в Столичния общински съвет от […]