Собствениците на автомобили вече няма да имат ангажимент да представят документ, че са платили данъка си, при извършване на годишния технически преглед .
Промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс въвеждат възможността проверката да се прави служебно. Кабинетът предлага пакет нови текстове в кодекса, през които се изменят и други закони, с цел да се намали административната тежест за гражданите и бизнеса и да отпаднат редица хартиени документи.
Облекчение
И в момента някои пунктове проверяват платен ли е данъкът към общината онлайн. Много обаче все още имат проблем във връзката с администрациите и собственикът на автомобила трябва да носи бележка на място. Дори и данъкът да е бил платен онлайн, пак се носи хартиен документ, издаден или заверен в общината. С промените вече ще се облекчи административното обслужване и ще се повиши контролът при техническия преглед чрез достъп до автоматизираните системи за обмен на информация. На база данните от Системата за обмен на информация за местни данъци и такси с общините, броят на превозните средства, за които е налична информация за данък върху превозните средства, е 3 803 078. Така от Министерство на финансите оценяват, че ефектът от промените ще се почуства от над 3.8 милиона собственици на автомобили.
Още повече българи пък засяга предложението институции и банки да сверяват наличие или липса на задължения по електронен път. От 1 януари 2018 г. граждани и фирми няма да се разхождат до офисите на НАП, Агенция „Митници” или съответната община да си вадят бележка с тази информация. „Компетентни органи и правоимащи лица” ще изискват и получават служебна справка, спестявайки време и разходи. Преди дни НАП и Асоциацията на банките се споразумяха при предоставянето на кредити удостоверенията за наличие или липса на задължения за клиентите на банките да се заявяват и получават изцяло електронно, а сега промените се разписват в закон. Още мината година НАП въведе електронната справка за държавните органи, но за тази година е използвана едва 5 000 пъти. Очакванията на държавата са след законовите промени тя да се използва все повече, тъй като по нейни данни приходната агенция годишно издава 400 хил. такива удостоверения на хартия.
в. Телеграф