Без пари за нови влакове докато возят по пет човека

Вицепремиерът по европейските фондове и икономическата политика Томислав Дончев отправи сериозни критики към управлението на държавата. Той участва в икономически форум за Югоизточна Европа, организиран от The Economist в „София хотел Балкан” в столицата. По думите на Дончев държавата обикновено се опитва да догони проблемите, вместо да ги пресрещне. „Къде е дефицитът – дали е във визионерство, дали е в политическа смелост, или понякога не сме в състояние да обясним реформите? А друг път няма, друг път няма!

В конкретния, в българския случай – ако ние си позволим да имаме влаков състав, който тежи няколко десетки тона и движението му струва хиляди левове или евро, и който вози пет човека, никога няма да имаме достатъчно средства да купим нов подвижен състав”, заяви Дончев. 

Не става ясно кое е първичното в българския случай. Дали с нови влакове, удобства и скорости да се привличат пътници или когато пътниците станат повече и понапълнят старите миризливи влакове тогава да им купим нови влакове. Тази позиция поставя железопътния транспорт като "доведеното дете" на управляващите в последните 20 години.

Припомняме, че в началото на мандата на кабинета „Борисов 2” транспортният министър Ивайло Московски предложи реформа със съкращения на редица неефективни влакови линии. Впоследствие след натиск от опозицията и от партньорите от Патриотичния фронт идеите бяха оттеглени. Томислав Дончев удари по лозунга на премиера Бойко Борисов – че България е остров на стабилност на фона на останалите държави в региона. Повече от една година вече говорим за стабилност, може би заради нестабилността у нас година и половина преди това. Много е опасно да си нестабилен в нестабилен район като Балканите. Може би е време обаче да минем в ново измерение, заяви Томислав Дончев. Той призова за „повече Европа” и обясни, че според него това е единственият път за решение на проблемите в ЕС.

Източник: flagman.bg

Градски транспорт

В Младост 4 си паркират под прозорците, пазят си място със стари гуми

Паркирането в столичния район „Младост“ е толкова проблемно, колокото и в останалите райони на София. Там обаче са си въвели вътрешни правила. Паркомястото се запазва със стара гума. За нередностите […]

Воден транспорт

Оборудваме речните и морски пристанища със съоръжения срещу експлоатационни и аварийни замърсявания

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) е в процес на доставка на съоръжения за приемане на отпадъци – резултат от корабоплавателната дейност, както и на високоспециализирани съоръжения за превенция и реагиране […]

ЖП транспорт

Интермодалната логистика Изток-Запад ще увеличи железопътните превози между Азия и Европа

Интермодалната логистика изток-Запад, разработчикът на Източно-Западната порта (EWG) и казахската EuroTransit Group подписаха споразумение за увеличаване на железопътния товарен трафик между Азия и Европа и за да се направи възможен […]