Бисер Минчев: Караме през прелезите все едно ги няма

С главния ревизор на НК Железопътна инфраструктура Бисер Минчев разговаряме за зачестилите инциденти на ЖП прелези в страната и начините за тяхното предотвратяване.
 
Г-н Минчев, защо при положение, че сме една от страните с най-много автоматични прелези и като цяло охраняеми съоражеия, продължават да се случват тежки инциденти на местата, където пътната и железопътната инфраструктура се пресичат?
За съжаление наистина продължават и това е така, защото хората не искаме да спазваме правилата за движение по пътищата. Разполагаме със съораженост на прелезите на високо безопасно ниво такова, каквото го има в много държави, включително и държавите в Западна Европа.
Ние си караме през прелезите, така все едно тях ги няма. Считаме, че сме само ние на пътя и че всички трябва да се съобразяват с нас. Време е обществото да се замисли и такива инциденти да намалеят, виждаме, че по пътищата и без друго стават много инциденти.
 
Трябват ли някакви конкретни законови или нормативни промени, така че да не се стига до тежки инциденти в бъдеще?
Считам, че законът е добър, просто трябва да се спазва. Трябва да знаем че подлежим на санкциониране и ще бъдем санкционирани.
 
На какъв етап е идеята за въвеждане система, която да позволи по-малко чакане на прелезите?
Ние сме оценили този факт, че дългото стоене на водачите в очаквана влака може би ги изнервя. На места където е преценено, че това може да се случи, вече се работи по това да бъде намалено чакането на прелезите
 
На колко прелези вече има изградено видеонаблюдение?
На 19 места, като до края на тази година се очаква те да достигнат близо 30. Те са разположени в на различни места в цялата страна. Смятаме, че камерите на тези съоръжения карат шофьорите да внимават повече, защото знаят, че ще бъдат санкционирани.
 
Какво може да се направи като допълнителна превенция?
Ние следим развитието на технологиите и виждаме какво се предлага от различните фирми по отношение на безопасността на прелезите. Една от новите разработки е система от датчици, която да определя дали има някои заседнал на прелезите. След обработка информацията се изпраща до машиниста, който управлява влака, за да може той да вземе бързо решение.
 
Каква е тенденцията относно кражбите?
Считам, че кражбите не са намалели. От началото на годината спрямо миналата имаме завишение. Най-често те се случват преди празници и в съботно-неделните дни.
Източник: News.ibox.bg
Uncategorized

13 провалени и само 5 успешни процедури за пътнически подвижен състав са проведени от БДЖ в последните 6 години

септември 18, 2024

Михаил Рангелов Националният железопътен превозвач на България, БДЖ, през последните шест години е изправен пред сериозни предизвикателс…

борислав Гуцанов от трибуната на народното събрание
Избрани

БСП: България губи милиарди годишно от бездействие по важни транспортни проекти и проблеми с товарния трафик

септември 18, 2024

Изключително важни въпроси и нерешени с години проблеми се поставиха на проведеното по инициатива на ПГ на „БСП за България“ изслушване в…