Бизнес класата в полетите по топ маршрути в САЩ

lufthansa купува 80 нови самолета

Лукс и комфорт в бизнес класата на най-популярния въздушен маршрут в Америка

Най-новите кабини за бизнес класата в модерните самолети предлагат повече удобства за пътниците. Седалките се превръщат в легла, екраните са по-големи, а мястото за краката е увеличено.

Американските авиокомпании все повече залагат на подобни услуги, за да привлекат пътуващите по най-натоварения маршрут в САЩ – между летище JFK в Ню Йорк и летище LAX в Лос Анджелис.

Цената на лукса

Пътуването в бизнес класа по този маршрут струва хиляди долари повече от билетите за икономична класа. Но за бизнес пътниците тези удобства са основателна причина да плащат по-високите цени. Именно те носят основната част от приходите на превозвачите, отбелязва Quartz.

През 2013 г. по маршрута JFK-LAX са пътували 2,6 милиона души. Това е с 26% повече от броя на пътниците по следващия най-популярен маршрут. Общите приходи за авиокомпаниите са оценени на 701 милиона долара.

Как се формират цените на билетите

Департаментът по транспорт на САЩ изчислява цените на база 10% от издадените билети от американските превозвачи. Данните обхващат първата и последната спирка на пътуването, независимо от броя на връзките по маршрута.

Средната цена за двупосочен билет между LAX и JFK е около 600 долара. Повече от половината пътници са платили по-малко от 400 долара, а 87% са се сдобили с билети на цена под 800 долара.

Бизнес пътниците осигуряват най-големите приходи

13% от пътниците са дали 800 долара или повече за билет. Тези пътници са отговорни за 40% от общите приходи от маршрута.

Най-скъпите билети, струващи над 2000 долара, са закупени от 3,6% от пътниците. Те допринасят за 21% от годишните доходи от услугата.

Конкуренцията между авиокомпаниите

Авиокомпаниите American Airlines и United разчитат най-много на скъпите билети за този маршрут. Над 10% от приходите на двете компании идват от билети на цена над 3600 долара.

През 2013 г. JetBlue не е предлагала трансконтинентална бизнес класа. През 2024 г. обаче компанията представи луксозни кабини за първа и бизнес класа за маршрута JFK-LAX, с което затвърди позицията си на пазара на дълги вътрешни полети.