Булмаркет получи първите в България Iveco Stralis LNG

На 4 февруари Евро Старс ООД, оторизиран дилър на Iveco, достави на Булмаркет ДМ първите в България и Източна Европа три камиона IVECO STRALIS AT440S33T/P LNG. Поръчката е свързана с изграждането на първия в България LNG терминал по проект на Булмаркет ДМ.

Проектът се осъществява с програмата LNG Masterplan Rhein‐Main‐Danube. Влекачите Iveco, работещи на метан, ще бъдат оборудвани със специализирани цистерни за превоз на втечнен природен газ (LNG).

С доставката на превозните средства, необходими за осъществяването на проекта, Iveco затвърждава лидерската си позиция на производител с пълна гама търговски автомобили, задвижвани от природен газ. За Iveco алтернативните горива са от изключителна важност. Превозните средства, задвижвани с природен газ, отчитат намалени разходи, по‐висока енергийна ефективност, замърсяват по‐малко околната среда и създават по‐малко шум. Поради достъпността си метанът е много перспективно алтернативно гориво. По тези причини Iveco концентрира стратегията си за алтернативните горива върху компресирания природен газ (CNG) и втечнения природен газ (LNG).

Iveco приема предизвикателството за поддържане качеството на въздуха и намаление на емисиите от CO2, навлизайки в света на незамърсяващите, по‐тихи методи за транспорт. В Iveco, който е партньор за устойчив транспорт, първите разработки за използване на алтернативни на дизела горива започват още през 90‐те години на миналия век. Това са и причините, поради които Булмаркет избира за доставчик Iveco, за осъществяването на първата фаза на проекта.

LNG Masterplan Rhein‐Main‐Danube предвижда да бъдат създадени точки по Рейн, Майн и Дунав, по които да има малки терминали за доставка, съхранение и по‐нататъшна реализация на LNG. Консорциумът, който участва в този мастерплан, включва 33 компании от 17 държави. Пристанищата Ротердам и Антверпен са основната движеща сила в консорциума, заедно с ProDanube, Австрия.

Източник : www.logistika.bg

Инж. Димитър Баев, зам.‐управител на Булмаркет ДМ, обясни, че тъй като превозът на втечнен природен газ с кораби през Босфора е забранен, фирмата се е заела с изграждането на терминала край Русе, близо до пристанището на Булмаркет, както и с логистиката за доставка на LNG от европейските терминали, с които има предварително подписани договори. Втечненият природен газ, който се съхранява без налягане, но при ‐162 C°, ще се съхранява в 4 вертикални 250‐кубикови резервоара.

 

ЖП транспорт

Много скъпо. Много бавно. Много опасно. Що е то? БДЖ трябва да умре…

Какво се случи след – продължение на историята от 2016 г. Компания Български държавни железници (БДЖ) e един от редовните сюжети на „Черната книга на правителственото разхищение“. Годишното издание им посвети […]

Автомобилен транспорт

Руска тройка на върха

Днешната, втора част от маратонския етап би могла да компенсира онези, които са били предпазливи вчера, през първата част. Освен удоволствието от преминаването на пясъчните, а след това и на […]

Автомобилен транспорт

DAKAR 2021 – второ действие

Равносметка на останалите в надпреварата след „ходенето по мъките“ от предишните 6 дни: в Етап 7, Хаил – Сакака, днес потеглиха 88 мотоциклетисти (96 стартираха в Етап 1), 14 (16) […]