Булмаркет получи първите в България Iveco Stralis LNG

На 4 февруари Евро Старс ООД, оторизиран дилър на Iveco, достави на Булмаркет ДМ първите в България и Източна Европа три камиона IVECO STRALIS AT440S33T/P LNG. Поръчката е свързана с изграждането на първия в България LNG терминал по проект на Булмаркет ДМ.

Проектът се осъществява с програмата LNG Masterplan Rhein‐Main‐Danube. Влекачите Iveco, работещи на метан, ще бъдат оборудвани със специализирани цистерни за превоз на втечнен природен газ (LNG).

С доставката на превозните средства, необходими за осъществяването на проекта, Iveco затвърждава лидерската си позиция на производител с пълна гама търговски автомобили, задвижвани от природен газ. За Iveco алтернативните горива са от изключителна важност. Превозните средства, задвижвани с природен газ, отчитат намалени разходи, по‐висока енергийна ефективност, замърсяват по‐малко околната среда и създават по‐малко шум. Поради достъпността си метанът е много перспективно алтернативно гориво. По тези причини Iveco концентрира стратегията си за алтернативните горива върху компресирания природен газ (CNG) и втечнения природен газ (LNG).

Iveco приема предизвикателството за поддържане качеството на въздуха и намаление на емисиите от CO2, навлизайки в света на незамърсяващите, по‐тихи методи за транспорт. В Iveco, който е партньор за устойчив транспорт, първите разработки за използване на алтернативни на дизела горива започват още през 90‐те години на миналия век. Това са и причините, поради които Булмаркет избира за доставчик Iveco, за осъществяването на първата фаза на проекта.

LNG Masterplan Rhein‐Main‐Danube предвижда да бъдат създадени точки по Рейн, Майн и Дунав, по които да има малки терминали за доставка, съхранение и по‐нататъшна реализация на LNG. Консорциумът, който участва в този мастерплан, включва 33 компании от 17 държави. Пристанищата Ротердам и Антверпен са основната движеща сила в консорциума, заедно с ProDanube, Австрия.

Източник : www.logistika.bg

Инж. Димитър Баев, зам.‐управител на Булмаркет ДМ, обясни, че тъй като превозът на втечнен природен газ с кораби през Босфора е забранен, фирмата се е заела с изграждането на терминала край Русе, близо до пристанището на Булмаркет, както и с логистиката за доставка на LNG от европейските терминали, с които има предварително подписани договори. Втечненият природен газ, който се съхранява без налягане, но при ‐162 C°, ще се съхранява в 4 вертикални 250‐кубикови резервоара.