Бургас с по-хубави автобуси от софийските, но двойно по-скъпи

Общинската фирма купува седем рейса на полската "Соларис" на лизинг с европари

Бургас купува по-хубави автобуси от софийските, но те са близо два пъти по-скъпи. Общинската фирма "Бургасбус" ще закупи 7 нископодови съчленени автобуса, произведени от полската компания "Соларис" за 4.12 млн. лв. без ДДС. Това прави по 589 195 лв. за един автобус, докато един китайски в София струва 303 964 лв. без ДДС. Данните са от регистъра за обществените поръчки. Средствата за покупка на новите рейсове в Бургас са осигурени чрез заем по европейската инициатива "Джесика" (JESSICA) през Регионалния фонд за градско развитие, съобщиха от фонда и лизинг. Плановете са новите автобуси да поемат обслужването на кварталите "Рудник" и "Черно море" след присъединяването им към Бургас и на "Минерални бани", "Банево" и "Ветрен". Очакванията са новите рейсове да бъдат доставени до Коледа.
Модернизиране на автопарка Общинската фирма има цялостна програма за модернизирането на автопарка. След провеждането на обществена поръчка за производител на новите превозни средства е избрана полската компания "Соларис" (Solaris), която достави и новите трамваи в София, движещи се по линии 1 и 7. "Соларис" печели търга в надпревара с още трима кандидати с цена малко по-ниска от прогнозната – 4.12 млн. лв. без ДДС. Автобусите имат 40 седящи места. Максималният брой пътници, който събират, е 130 души. Оборудвани са с ниски подове и разполагат със специално място, предназначено за инвалидни и бебешки колички. Допълнителните функции включват електронни табла за информация, видеонаблюдение, GPS-система и климатик. Новите автобуси са с дизелови двигатели, стандарт EURO 6, като емисията на изгорели газове е сведена до минимум. Финансирането Средствата за реализация на проекта идват от различни източници. Регионалният фонд за градско развитие предоставя 1.3 млн. лв. Още 100 000 лв. дава общинската фирма "Бургасбус". Съфинансирането, което е задължително условие по програма "Джесика", е осигурено от компания "Райфайзен Лизинг България" ЕАД. Тя е доставчик на лизинговата услуга за 7-те автобуса. "Гордеем се с това, че благодарение на парньорството ни с екипа на "Бургасбус" и общината, фондът реализира добър проект в сферата на публичния градски транспорт, който ще осигури подобрено качество на транспортната услуга на жителите на Бургас", заяви Мартин Заимов, директор на Регионалния фонд за градско развитие. Социално-икономическите ефекти Допълнителната инвестиция в разширяването на автопарка е обвързана с необходимостта от гарантиране на по-добро качество на транспортната услуга и комфорт на пътуване, както и със стратегията на община Бургас за цялостна модернизация на обществения транспорт. Реализираният проект ще доведе до по-добра и по-ефективна интеграция на новите градски територии към стандарта на живот в градска среда и ще спомогне за намаляването на автомобилния трафик и увеличаване на ползващите градския транспорт, е посочено в съобщението на фонда. "Бургасбус" отчита 31 милиона превозени пътници за 2015 г. Това означава, че около 40% от придвижванията в града са с превозните средства на масовия градски транспорт. Очакванията на общинското дружество са с новите автобуси броя на превозените пътници от обслужващите квартали да се удвои. Инициативата "Джесика" в България JESSICA е инициатива на Европейския фонд за регионално развитие за подкрепа на устойчиви инвестиции в градска инфраструктура, наследство, образователни, спортни и културни обекти, повторно разработване на запустели терени и други. Регионалният фонд за градско развитие управлява средствата по инициативата за шестте големи града – Пловдив, Стара Загора, Бургас, Варна, Русе и Плевен. Проектът на "Бургасбус" е четвъртият за Бургас. Към момента изцяло е завършен експо центъра "Флора" за 1.8 млн. евро. В процес на изпълнение е склад и магазин на фирма "Роси" ООД за 1.25 млн. евро и за отдаване на електромобили под наем и изграждане на зарядни станции в Бургас на "Елдрайв" ЕАД за 900 000 лв. Някои от по-значимите проекти по програмата в другите градове са изграждането на нов завод за авточасти в индустриалната зона на Русе, нова фабрика за плетива в Плевен, реновиране на историческата сграда "Юнашки салон" във Варна, пълна реконструкция на единствения закрит плувен басейн в Стара Загора, изграждането на паркинг във Варна, нов завод за хлебни продукти в Пловдив, реконструкция на Централния градски пазар в Стара Загора. Инвестиционната дейност на фонда ще продължава и в следващия 10-годишен период, когато фондът ще има възможност да реинвестира средствата, които се погасяват от вече завършени и функциониращи проекти.

 

Източник: http://www.mediapool.bg, 05.10.2016г.

ЖП транспорт

CER отчита мрачно първо тримесечие на 2021г за железопътния транспорт

През март 2021г пътническите оператори отчетоха намаление на 600 милиона евро на седмичните приходи. Shutterstock.com Приходите от пътниците останаха на половината от първото тримесечие на 2019 г. през първото тримесечие […]

ЖП транспорт

Настояще и бъдеще при модернизирането на железопътната инфраструктура в България

Гост в сутрешния блок по ТВ СКАТ: инж. Илия Илиев – Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA) ЕС е определил 2021 г. за Европейска година на железопътния […]