CER призовава за ускорено внедряване на ERTMS

В доклада „Повишаване на внедряването на ERTMS“, публикуван от Общността на европейските железопътни и инфраструктурни дружества (CER), се изтъква жизненоважната роля на системата за създаване на Единното европейско железопътно пространство, което ще гарантира ефикасни и бързи железопътни транспортни услуги и цифровизирани транспортни системи, готови за постигане на целите на Европейската зелена сделка. „Ускореното въвеждане на ERTMS е жизненоважно за предвидената в Зелената сделка модална смяна, под предварителното условие за подходящи възможности за финансиране и финансиране.

CER силно вярва в необходимостта от индустриализация на ERTMS за справяне със съществуващите затруднени места с внедряването на ERTMS. Преразглеждането на регламента за ТЕМ-Т, който трябва да насърчава щадящи климата алтернативи като железопътния транспорт, е също толкова съществено, ако трябва да се изпълни амбициозната цел за осигуряване на 90% намаляване на емисиите от транспорта до 2050 г.“, заяви изпълнителният директор на CER Алберто Мацола.

CER подчертава, че внедряването на ERTMS трябва да бъде подкрепено с достатъчно финансиране и финансиране, както и че е необходимо силно и централизирано управление на равнище ЕС на ERTMS, уреждащо финансирането, Националните планове за изпълнение (НИП), ресурсите, навлизането на пазара, миграцията и прехода. Според Европейската сметна палата капиталовата инвестиция за внедряване на ERTMS от страната на трасето по цялата основна мрежа TEN -T се оценява на 80 милиарда евро, а допълнителни 11 милиарда евро включват цифровите интерлокации и разходите за преобозначаване на борда.

Във връзка с безвъзмездните средства по МСЕ, както подчертава Европейският парламент, CER посочва, че процентите на съфинансиране от ЕС за ERTMS са недостатъчни. Те следва да бъдат увеличени с коефициент на съфинансиране до 100 %, по-специално когато такива проекти са вградени в амбициозни широкомащабни ускорени планове за разполагане на ERTMS, за да се стимулират амбициозните стратегии за разгръщане на борда на ERTMS в държавите членки.

CER подчертава, че синхронизираното и хармонизирано разгръщане на ERTMS на коловози и бордове е жизненоважно. Освен това внедряването, включително бъдещата железопътна мобилна комуникационна система (FRMCS), трябва да гарантира както иновациите, така и устойчивия миграционен процес. Докато също така публикува „Преразглеждането на Регламент 1315/2013 на TEN-T“, CER казва, че регламентът трябва да насърчава алтернативи, благоприятстващи климата, като железопътния транспорт.

Организацията изтъква, че насърчаването на европейска високоскоростна железопътна мрежа, която е оперативно съвместими, свързва европейските столици и големите градове, свързва градските възли и летища, и подкрепата за развитието на международни пътнически услуги е от решаващо значение за постигането на целите във връзка с изменението на климата.

Организацията е съгласна със създаването на международни пътнически коридори, които биха били необходими, за да се насърчи сътрудничеството между операторите и управителите на инфраструктура и международните пътнически маршрути да станат привлекателни и достъпни.

МСЕ призовава за включване на разпоредби в преразглеждането на Регламент 1315/2013 на TEN-T за подобряване на сътрудничеството между управителните органи на коридорите за железопътен товарен превоз и Коридорите на основната мрежа, за да се позволи идентифицирането на инвестиционните приоритети на работните планове на CNC по начин, който разглежда пазарните нужди и наличието на пропуски в железопътната инфраструктура и затруднен план. Освен това CER също така подкрепя включването на изисквания за улесняване на експлоатацията на влаковете с товарен габарит P/C 400 в Регламента за TEN-T при определени условия като пазарни нужди и висок приоритет и фондове.

По отношение на евентуалното въвеждане на минимална скорост на пътникопотока CER счита, че изпълнението на ограничение на минималната скорост от 160 km/h за пътническите влакове не винаги ще бъде осъществимо. Вместо това първо трябва да се прецени дали съществува пазарна необходимост от това изискване.

Сдружението също така подчертава, че градските възли не са достатъчно интегрирани в текущата TEN-T мрежа. Освен това липсва значителен брой инфраструктура от последната миля за товарни и мултимодални връзки за пътниците, а преразглеждането на регламента е уникална възможност за правна защита на настоящата ситуация. Особено, плавните връзки с пристанищата и летищата са от съществено значение както в Европа, така и в трети държави. Необходими са интегрирани и ефективни връзки между морските порти и железопътните коридори в техните хинтерланди и предните земи.

https://www.railwaypro.com/wp/cer-calls-for-an-accelerated-ertms-deployment/
Воден транспорт

„Vera Su“ ще бъде възстановен и продаден на търг

Vera Su“ ще бъде възстановен и продаден на търг. Това заяви министърът на транспорта Христо Алексиев на брифинг в Министерския съвет. Той каза още, че разходите по спасителната операция на […]

Воден транспорт

Галина Василева: За оставащите 2 години от трябва да бъдат усвоени 50% от финансовия ресурс на ОПТТИ

Навлизаме в последните две години от изпълнението на програмен период 2014 – 2020 г., през които трябва да бъде усвоен 50% от бюджета на програмата или около 2 млрд. лева. […]

Симеон Ананиев
Автомобилен транспорт

Експерти: Основната причина за трагедията на АМ „Струма“ не трябва да се търси в състоянието на пътя

Основната причина за тежката катастрофа на автомагистрала „Струма“ не трябва да се търси в състоянието на пътя. Това заяви председателят на Браншова асоциация „Пътна безопасност“ проф. д-р инж. Румен Миланов в […]