COVID хаос на пристанищата във Великобритания след забраните за пътуване в Европа

epa08887438 Lorries drive in and out of Port of Felixstowe, Britain, 16 December 2020. Felixstowe is the largest and busiest container port on the UK. Talks are still ongoing between the European Union (EU) and Britain over the final Brexit trade deal. New rules in travel, transport and trade will come into place on 01 January 2021 as the UK's transition period for leaving the EU will end. EPA/NEIL HALL

Тази сутрин в графство Кент в Югоизточна Англия имаше километрични опашки от камиони и хаос в пътуванията, след като Франция обяви 48-часова забрана за влизане на пътници и товари от Великобритания, информира „Гардиън“.

Британският премиер Борис Джонсън председателства заседание на групата за спешно реагиране „Кобра“ днес, на което ще се говори за „постоянния поток на товари във и извън Обединеното кралство“, каза говорител на „Даунинг стрийт“ 10, на фона на очакваните значителни смущения на работата на пристанищата в югоизточната част на страната. Европейският съюз трябва да проведе подобна кризисна среща днес, за да координира своя отговор на опасенията относно бързо разпространяващия се нов COVID-19 щам, след като страните от континента забраниха пристигането на полети от Великобритания.

Британският министър на транспорта Грант Шапс предупреди за „значителни смущения“ след внезапната забрана за пътуване, която влезе в сила в неделя вечерта. В резултат на съобщението от Париж полицията в Кент предприе операция Stack, където камионите ще се редят на опашка между кръстовища осем и 11 на магистрала М20, на юг, за да избегнат задръстванията по пътищата.
Министерството на транспорта уточни, че летище Манстън в Кент е
подготвено да побере до 4000 камиона като друга мярка за облекчаване на задръстванията. Въпреки това, поради очакваното ниво на смущение, транспортното министерство също така посъветва превозвачите да избягват пътуванията до пристанищата на Кент до допълнително известие.

„След съобщението на френското правителство, че няма да приема пътници, пристигащи от Обединеното кралство през следващите 48 часа, ние молим обществеността и особено превозвачите да не пътуват до пристанищата на Кент или други маршрути за Франция“, написа Шапс в „Туитър“ и добави:
„Моето министерство работи спешно с управлението на магистралите в Англия и с управата на Кент по извънредни мерки за свеждане до минимум на смущенията в трафика в района.“

Всички пристанища трябва да се избягват, настояха от полицията,
включително Тунела под Ламанша. Магистрала M20 ще бъде затворена между кръстовища 8-11, включително всички входни артерии на 8, 9,10 и 10а. От управлението на магистралите посъветваха да се използват алтернативни маршрути за местен трафик и инструктираха целия товарен трафик да използва M20 за влизане в района. Асоциацията за пътни превози (RHA) предупреди за „опустошителния ефект“ на забраната върху веригите за доставка, които вече са под натиск от запасяването за Брекзит и Коледа.
Снощи RHA заяви, че фериботите за Бретан във Франция не могат дълго да поемат изходящия трафик, но входящият трафик не е засегнат. Асоциацията уточни, че фериботната компания P&O взима „само непридружени“ товари от Дувър до Кале, но обратният маршрут работи нормално. Маршрутите от Хъл до Ротердам и Зебрюж продължават да работят както обикновено, както и маршрутът от Ливърпул до Дъблин.

Международният мениджър на RHA Хедър Уолъс заяви, че всеки опит за влизане и излизане на камиони във и от Франция преди Коледа ще бъде изключително предизвикателство и очаква големи забавяния след отмяната на забраната.

Логистичната компания Cold Chain Federation призова властите да обмислят въздействието на закъсненията на шофьорите, които може да са блокирани в продължение на дни. „Това решение ще засегне преди всичко стотици шофьори“, каза главният изпълнителен директор Шейн Бренан и добави:
„Призоваваме властите от всички страни да вземат предвид благополучието им преди всичко.“
Забраната за товарни превози ще има сериозни последици за британската търговия, след като през последните дни са регистрирани около 10 000 камиона да преминават през пристанището на Дувър на всеки 24 часа. Голяма част от търговията, преминаваща през пристанищата на Ламанша, се състои от нетрайни стоки, които бързо трябва да стигнат до местоназначението си.

Андрю Опи от Британския консорциум за търговия на дребно изтъква:
„Затварянето на Франция за британския трафик, включително придружени товари, създава трудности за капацитета на Обединеното кралство за внос и износ на ключови стоки по време на натоварения коледен период.“

Той предположи, че макар че стоките все още могат да влязат във
Великобритания от Франция, може да се окаже, че малко превозвачи биха били готови да изпратят камиони и шофьори във Великобритания без гаранция, че могат да се върнат в ЕС своевременно. Шотландският износител на морски дарове Lochfyne подчерта, че затварянето на френската граница в седмицата преди Коледа е „катастрофа“. Първият министър на Шотландия Никола Стърджън призова за удължаване на преходния период за Брекзит заради кризата, породена от новия щам на коронавируса.
„Новият COVID щам – и различните последици от него – означава, че сме изправени пред изключително сериозна ситуация и това изисква нашето 100-процентово внимание. Би било недобросъвестно да се комбинира с Брекзит“, настоя Стърджън.

Източник: News.bg

Градски транспорт

Граждани проплакаха: Поражения и в жилищата край метрото в „Хаджи Димитър“

 Редактор: Ралица БратановаP Три дни след като метрото в района на „Хаджи Димитър“ спря, а релсите се надигнаха наши зрители сигнализираха – започват същите процеси и в близките до проблемната метростанция жилищни блокове.  […]

Автомобилен транспорт

ПОГЛЕД КЪМ БЪДЕЩЕТО – ИНОЕЪР И ИНОВАТИВЕН ОБЩЕСТВЕН ТРАНСПОРТ

На 14.01.21г. се състоя изложение на превозни средства по повод 120-годишнината на градския транспорт в София. Наред с разказите за транспорта от миналото, публиката се запозна и с планираните иновации […]

ЖП транспорт

РЖД започна превоз на ремаркета

17 ремаркета бяха натоварени на жп платформи и потеглиха от гара Нефтекамск до гара Усинск, като разстоянието между двете станции е 1828 км. Ремракетата се транспортират на специални вагони с дълги бази, собственост на […]