DAKAR 2021 – второ действие

Равносметка на останалите в надпреварата след „ходенето по мъките“ от предишните 6 дни: в Етап 7, Хаил – Сакака, днес потеглиха 88 мотоциклетисти (96 стартираха в Етап 1), 14 (16) ATV, 58 (64) автомобила и 38 (44) камиона.

Почивката бе кратка. За някои състезатели тя се оказа и краен пункт от участието им. А тези, които останаха в играта, трябваше да се погрижат за техниката си, да повъзстановят силите си и да обмислят как да продължат във втората, решаваща част от Dakar 2021.

Тя започна днес, когато в 6:45 българско време отново първи потеглиха героите на две колела. Маратонският седми етап Хаил-Сакака с дължина 737 километра включва 471 километра скоростни изпитания, в които според организаторите в продължение на около 100 километра „с ужасяваща последователност“ се редуват планини от пясъци. Трасето, отиващо почти на север, на надморска височина между 650 и 1000 метра, включва 48% земя, 41% пясъци и 11% дюни.

[✕]


Първата половина, в която преобладават пясъчните участъци, завършва с поредица каменисти плата и съчетания от лъкатушещи и бързи участъци. Участниците трябва да бъдат особено внимателни към машините си, за да не прегреят, още повече, че днес трябва сами да се справят с проблемите си – там, където в бивака могат да работят по състезателните си мотоциклети, автомобили и камиони, днес сервизите им нямат достъп.

Камиони

Мардеев, № 509, КАМАЗ, бе най-бърз на първия контролен пункт, но на км. 104 вече бе пети, след триото Шибалов, № 501, Сотников, № 507, Каргинов, № 500 и белорусина Вишньоски, № 505, МАЗ. На няколко минути след тях и след Лопрайс, № 504, Praga, холандците Ден Бринк, № 506 и Хузинк, № 511 продължаваха спора кое Renault C460 е по-добро: класическото или Hybrid Edition (и двата камиона са подготвени за Dakar от Мариус Крейс в МKR). На км. 398, последната контрола преди финала, Мардеев се изкачи до втора позиция, на 02:38 след Сотников, който пое лидерството след средата на специалния етап, но на 22 секунди пред Каргинов.

На финала руската тройка Сотников, Мардеев, Шибалов взе етапната победа, победителят с време 04 ч 45:52, вторият – на 03:23, третият – на 08:22. Вишньоски, № 505, МАЗ, финишира четвърти, на 10:29, пети остана Каргинов, на 11:44, следван от Лопрайс, № 504, Praga, на 14:47 и Ден Бринк на 20:06.

Лидер в категорията продължава да бъде Сотников, следван на 45:56 минути от Шибалов и на 01 ч 05:06 от Мардеев. На следващите места са Лопрайс, на 01 ч 21:47 и Вишньоски на 01 ч 46:30.



Автомобилисти

Продължава стратегическият двубой за крайната победа между двама колоси – Стефан Петерхансел, № 302, X-Raid Mini JCW Team и катареца Ал-Атиа, № 301, Toyota Gazoo Racing. След 63-я километър „Г-н Дакар“/Петерхансел водеше до края на половината от скоростните изпитания, следван от саудитеца Ал Райхи, № 303, Toyota и Ал-Атиа. Сайнц, № 300, победител от миналата година и съотборник на Петерхансел, постепенно се смъкна от първа на четвърта позиция, но изостава в генералното класиране с над 40 минути от съотборника си. В последната четвърт от етапа Ал Райхи изпревари Петерхансел, Сайнц също бе по-бърз от него. Ал-Атиа стопи преднината на основния си съперник от 06:29 минути на 01:23.



Ал Райхи спечели етапа с време 04 ч 21:59. Петерхансел финишира втори, на 00:48 след победителя, но на точно 02:00 пред Ал-Атиа. Сайнц е трети на днешната стълбица на 01:15 от Ал Райхи. Така Петерхансел продължава да оглавява класирането в категорията, вече с аванс от 07:53 пред Ал-Атиа. Сайнц е трети, но на 41:06 от водача.

Мотоциклетисти

В първата половина, до контролна точка 7, Тоби Прайс, № 003 с КТМ бе с минута и половина до 2 минути по-бърз от миналогодишния победител Брабек, № 001, Honda, но 73 километра преди финала австралиецът бе изпреварен от Брабек, съотборника си Сънъдрленд, № 005 и сънародника си Сандерс, също с КТМ, № 021. В последната четвърт от етапа шампионът Рики Брабек, № 001, Honda, бе най-бърз и победи в етапа с време от 04 ч 37:44. Втори, на 02:07q финишира съотборникът му Флоримо, № 004, следван в рамките на 1 минута от трима пилоти с КТМ.



Временното класиране оглавява Хосе Игнасио Корнехо Флоримо, 28 ч 51:31. Само на секунда след него е Прайс, третият – Сънъдърленд, е на 02:11, а четвъртият – Ксавие де Султре, № 012, Husqwarna, е на 02:34.

Източник: https://www.kamioni.bg

ЖП транспорт

От Торино до Париж за 3 часа с влак, 3 млн. тира ще изчезнат от пътя (Графика)

03.03.2021 19:42; Виолина Христова, Рим 80104; Френски работници разглеждат карта на проекта за тунела. ЕС финансира 40% от проекта за високоскоростна жп линия между Италия и Франция След 30 години […]