Държавата избра да модернизира жп линията Калотина – Бургас пред София – Видин

Предварителните проучвания са показали, че модернизацията на жп линията София – Видин е нерентабилна. Заради високата стойност на проекта и липсата на достатъчно еврофинансиране държавата е предпочела с ограничения ресурс да модернизира отсечката Калотина – Бургас. Това се разбира от писмен отговор на министъра на транспорта Ивайло Московски до депутата от Патриотичния фронт Красимир Богданов. 

Сега пътуването по малко над 200-километровия участък достигащ втория мост на Дунав, който е изградена с жп секция, отнема около 5 часа, се вижда от разписанието на БДЖ. 

Направените предварителни анализи показват, че проектът е икономически нерентабилен поради намалените нива на железопътен пътнически и товарен трафик и като такъв не отговаря на условията за финансиране от Mеханизма за свързване на Европа, се казва в отговора.

Московски пояснява, че само участъкът Видин – Медковец ще отнеме 375 млн. евро, което надхвърля останалите по този механизъм  264 млн. евро за тази година. 

Модернизацията на жп направлението Видин -София е с изключителна висока инвестиционна стойност – по различни оценки между 2-3 милиарда евро, което поради липсата на достатъчно финансиране към настоящия момент трудно ще бъде реализирано, пояснява министърът. Затова е било предпочетено да се подадат икономически ефективни проекти, които допълват други инвестиции в сектора. Такова е довършването на жп направлението Калотина – София – Пловдив – Бургас до 2023 г. "Страната ни трябваше да избере едното трасе, защото средствата са недостатъчни, за да бъдат изпълнени и двете направления", пише министърът.

 
Източник : www.dnevnik.bg
Разкриваме предстоящите промени в железопътния пътнически транспорт в България: нов конкурент на БДЖ ще влезе на сцената от 2025. Научете подробности за избора на превозвач
ЖП транспорт

“Пимк” получи лиценз за жп превоз

март 28, 2024

Българските държавни железници (БДЖ) са пред прага на значими промени, тъй като се очаква прекратяването на техния дългогодишен монопол в ж…