Държавата избра да модернизира жп линията Калотина – Бургас пред София – Видин

Предварителните проучвания са показали, че модернизацията на жп линията София – Видин е нерентабилна. Заради високата стойност на проекта и липсата на достатъчно еврофинансиране държавата е предпочела с ограничения ресурс да модернизира отсечката Калотина – Бургас. Това се разбира от писмен отговор на министъра на транспорта Ивайло Московски до депутата от Патриотичния фронт Красимир Богданов. 

Сега пътуването по малко над 200-километровия участък достигащ втория мост на Дунав, който е изградена с жп секция, отнема около 5 часа, се вижда от разписанието на БДЖ. 

Направените предварителни анализи показват, че проектът е икономически нерентабилен поради намалените нива на железопътен пътнически и товарен трафик и като такъв не отговаря на условията за финансиране от Mеханизма за свързване на Европа, се казва в отговора.

Московски пояснява, че само участъкът Видин – Медковец ще отнеме 375 млн. евро, което надхвърля останалите по този механизъм  264 млн. евро за тази година. 

Модернизацията на жп направлението Видин -София е с изключителна висока инвестиционна стойност – по различни оценки между 2-3 милиарда евро, което поради липсата на достатъчно финансиране към настоящия момент трудно ще бъде реализирано, пояснява министърът. Затова е било предпочетено да се подадат икономически ефективни проекти, които допълват други инвестиции в сектора. Такова е довършването на жп направлението Калотина – София – Пловдив – Бургас до 2023 г. "Страната ни трябваше да избере едното трасе, защото средствата са недостатъчни, за да бъдат изпълнени и двете направления", пише министърът.

 
Източник : www.dnevnik.bg
Автомобилен транспорт

Служебният кабинет върна Бойко Рановски в Автомобилна администрация

Бойко Рановски се връща начело на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация, съобщиха Нова и бТВ.  Рановски бе освободен от поста в средата на февруари, като той самият обясни, че не е […]

ЖП транспорт

Железничари с отворено писмо до транспортния министър

На дневен ред може би е необходимо предприемането на стъпки за изготвяне и приемане на национална транспортна политика, както и актуализиране на търговските политики в железопътните дружества с цел привличане […]

ЖП транспорт

Бившият директор на НКЖИ Красимир Папукчийски стана зам.-министър на транспорта

Със заповед на министър-председателя Гълъб Донев са назначени трима заместник-министри. На длъжността заместник-министър на транспорта и съобщенията е назначен Красимир Папукчийски. Заемал е различни ръководни длъжности в Национална компания „Железопътна […]