DB и капки от Arriva и Schenker непълна приватизация

федералното правителство на Германия, като 100% собственик на Германските железници (DB), обяви, че се осигурява на компанията с ръст от € 1 млрд капитал, като същевременно намаляване на неговите изисквания за дивиденти за 2017-2020.

Пакетът от мерки, който възлиза на около € 2,4 млрд в допълнително финансиране, се предоставя на разположение поради горе-прогнозират федерални данъчни приходи.
Решението да се позволи DB да задържат повече от печалбата си означава, че предложената непълно приватизацията на DB Arriva и логистичния бизнес DB Schenker е отложен. DB сега ще плащат годишна дивидент на 350 метра € всяка година между 2017 и 2020 г. включително, значително под 500 метра минимум € рано целенасочено.
надзорен съвет DB е постигнато споразумение през май до пристъпи на непълно работно приватизацията, която се очакваше да генерира около € 4 млрд, но планът срещнали политическата опозиция в Германия.
свързаните с това промени корпоративната структура обявени май не се влияят от промяната на плановете, свързани с частична продажба на Arriva и ДБ Шенкер Logistics, който се позиционира като източник на пари за инвестиции. Тези пари сега ще дойдат от увеличението на капитала и намаляване на плащанията на дивиденти.

Воден транспорт

Риболовците очакват съдействие от държавата за освобождаване на корабите

март 27, 2023

Риболовците от трите задържани в Румъния наши кораби очакват по-късно днес да се срещнат с ресорния земеделски зам.-министър Георги Събев в Балчик. Пред него те ще настояват за съдействие от […]

ЖП транспорт

Интермодалният транспорт става все по-важен, България планира още 5 терминала

март 26, 2023

Пренасянето на товари, използвайки няколко вида транспорт, е бъдещето не само за нашата страна, но и за цяла Европа. Основният принцип на интермодалния транспорт е да се използва железопътен транспорт за […]

ЖП транспорт

Общият език за европейските машинисти: допълнително препятствие или решение?

март 25, 2023

Европейският железопътен сектор остава разделен: трябва ли да има общ език за трансгранични влакови операции за персонал като машинисти, персонал и ръководители на движението? Забележителното е, че товарната асоциация ERFA, […]