Deutsche Bahn отново в окото на бурята заради финансите и преструктурирането

Deutsche Bahn (DB) се оказва отново в центъра на вниманието в Германия поради настоящото финансово положение на компанията и текущите планове за преструктуриране и разделяне на групата. Спорът последва тревожен доклад, публикуван миналата седмица от Федералния одитен съд, който подчерта необходимостта от фундаментални реформи, наред с други стъпки.

Според Кей Шелер, председател на Федералния одитен съд, настоящата интегрирана структура на DB пречи на федералното правителство и Министерството на транспорта да упражняват необходимото влияние върху инфраструктурата и движението на влаковете. Второ, интегрираната компания не се е постарала в достатъчна степен да подобри мрежата, предотвратявайки закъснения и анулиране с цел ограничаване на загубите. Като такава, „кризата в DB AG става хронична“, каза Шелер в доклад за германския парламент и че „железопътната система ще се окаже пред сериозен проблем“, ако необходимото преструктуриране не се прилага.

През последните дни се появяват публикации в немскоезични медии, които се фокусират конкретно върху финансовите загуби в DB Cargo, което според съобщенията ще изисква DB да пренасочи повече от 4 милиарда евро от друго подразделение към своя товарен клон през следващите пет години. DB късно в петък излезе с изявление, според което докладите на Der Spiegel са „просто грешни“ и че „няма основание за тези твърдения“.

Федералното правителство споделя вината

Докато акцентът е върху грешките на DB, Шелер и Федералния одитен съд също насочват вниманието към няколко последователни федерални правителства, които не са предприели решителни действия. Това включва настоящото правителство. Например, Scheller посочва, че Министерството на транспорта все още не е решило как ще изглежда преструктурирането и разделянето на DB, въпреки че първите конкретни стъпки трябва да бъдат предприети през тази година.

Министърът на транспорта Волкер Уисинг в края на 2022 г каза че DB Netz, станциите и услуги на DB и DB Energie ще се слеят в „единен управител на инфраструктура“ през 2023 година. Според Шелер това не би решило основния въпрос на правителството и министерството, които нямат достатъчен контрол и надзор.

Цели извън полезрението

Докладът също разкрива планове от DB и министерството да увеличат и надстроят най-използваните участъци от своята мрежа и да създадат истинска железопътна система с голям интензитет и голям капацитет. Общо операторът е идентифицирал 40 участъка, равни на 4200 километра железопътна линия, с които ще иска да се справи през настоящото десетилетие.

Докато първите два участъка са идентифицирани – железопътните коридори Хамбург-Берлин и Емерих-Оберхаузен – одиторите казват, че остава да видим кога и дали ситуацията в германската мрежа ще се подобри. Отчасти поради това докладът счита за малко вероятно заявените цели на два пъти повече железопътни пътници до 2030 г. и 25-процентов дял за железопътния транспорт в товарния трафик да бъдат постигнати.

RailTech.com

ЖП транспорт

“Търпимост” за мостове, тунели и за още много инфраструктура, изградена без проект и разрешение за строеж

юни 1, 2023

Ако предложеният законопроект бъде приет от депутатите в този вид, тези строежи няма да подлежат на премахване и забрана за ползване Правна възможност за статут “търпимост” за мостове, тунели, надлези […]

ЖП транспорт

НКЖИ ще подпомогне гимназията в Куклен, Пловдивска област за обучение в направление железопътен транспорт

май 31, 2023

Фирми от Тракия икономическа зона (ТИЗ) ще подпомогнат четири училища в Пловдивска област, за да се превърнат в модерни професионални гимназии. Това стана ясно по време на форум “Бизнесът и […]