Димчо Иванов, таксиметров шофьор: В България няма стабилно законодателство

Фокус: Г-н Иванов какви са проблемите на варненските таксиметрови шофьори?
Димчо Иванов: На 3 февруари група депутати са внесли промяна, която беше преди няколко месеца. В чл. 24 беше прието и то единодушно от всички, че таксиметров превоз на пътници ще се извършва само от лицензиран превозвач. Сега е внесена друга промяна и връщат старото положение като в чл. 24 пише, че таксиметров превоз на пътници се извършва от превозвач или от лица. Тези лица могат да бъдат всички, които искат да станат таксиметрови водачи, без да са положили необходимите изпити и да имат необходимото разрешение за това. Сега изведнъж се въвежда патентен данък, който е от 400 – 1 000 лева. Това е данък, който трябва да се плаща на две вноски като в началото на годината патента в големите градове е 1 000 лева. Дали има работа и дали някой ни осигурява работа няма такова нещо, защото депутатите искат да взимат пари от не изкаран доход. Това го няма никъде в Европа и света само тук на местна почва в България се решава да се въведе такъв патентен данък, който всъщност излиза, че трябва да се работи цяла година без отпуска, без право да се разболееш и да ползваш болнични, защото трябва да се работи, за да се изкарат тези пари. Всяка сутрин си задължен по 40 лева към държавата освен това има разходи по автомобила, за гориво за себе си, което е жестоко. При това нямане на работа и при тези ниски тарифи, които свалиха някой от централите е трудно да се преживява. Не виждам как хората ще оцелеят, защото до сега се оцеляваше трудно, а с въвеждането на този патентен данък ще бъде заличен бранша и всички ще се откажат. Няма как да се плащат всички тези неща, защото освен всичко се плащат осигуровки, централа, която е по 200 лева, отделно се връща заверката в пътната книжка от превозвачите, която на някой места е до 60 лева. В България няма законодателство, което да е стабилно, през месец се променя един закон след това се прави точно обратното. След като депутатите са гласували за чл. 24, че таксиметров превоз на пътници ще се извършва само от лицензиран превозвач изведнъж се обръщат точно на обратно нещата. До сега бяха промени, които можеха да се преглътнат по някакъв начин, но този път това не може да се преглътне, затова подготвяме национални протести в цялата страна.
Фокус: В колко града ще бъдат проведени протестите, кога ще започнат и до кога ще продължат те?
Димчо Иванов: Още на 10 март (четвъртък) ще се съберем на Терапията във Варна от 14.00 часа, за да решим, какви ще бъдат действията от сега нататък, какви протести, кога и по колко време ще се протестира. Още същия ден ще направим шествие из цялата страна. Ще направим протеста едновременно в един и същи ден, който ще се проведе в 5 града, в един и същи час, за да се види, че това, което правят е срещу хората и нищо хубаво не се случва. Много от тези депутати не разбират и не знаят, че творят такива закони, които всъщност не са в полза на абсолютно никой. Тези превозвачи искаха да стане така, но сега изведнъж, вмъкнаха и патента и започнаха да съжаляват, че са искали някакви промени. Нашите превозвачи по европейските директиви не са истински превозвачи, защото превозвач е всяко физическо или юридическо лице по европейските директиви, което има собственост или предприятие. Не искаме Министерството на транспорта да се меси в транспорта като това ще бъдат целите на нашите протести и ще протестираме докато стигнем до някаква победа.

Източник : www.focus-news.net

ЖП транспорт

Скопие обяви жп линията до България за „ключов проект“ и задели за нея €29 млн.

Изграждането на жп линията от Северна Македония до България ще е „ключов проект“ за следващата година. Това обяви транспортният министър на страната Благой Бочварски на пресконференция в столицата. Бочварски каза, […]

Воден транспорт

БДЖ съкращава поделението си във Фериботен комплекс – Варна

Ръководството на БДЖ е взело решение да съкрати звеното си, което оперира на територията на Фериботен комплекс – Варна. По този начин компанията, чиято собственост допреди години бе цялото мегасъоръжение […]