Димял или горял е този влак?!?

Защо продължава практиката да се прикрива истината за железопътните инциденти у нас? Това питат от Асоциация „Приятели на железопътния транспорт” във връзка с противоречивите тълкувания за това какво всъщност се е случило при последния жп инцидент край гара Хан Аспарухово. Случаят е съвсем пресен – от преди два дни.
 
От пресслужбата на националния превозвач обявиха, че не става дума за пожар – имало пушек, но не и огън.
 
Ето официалното съобщение на БДЖ за случая:
 
"Около 15,00 ч. в участъка между гарите Нова Загора и Хан Аспарухово локомотивната бригада на товарен влак, пътуващ в посока Стара Загора, забелязва дим от единия тягов двигател на локомотива. Машинистите незабавно са спрели влака и са предприели мерки за предотвратяване на евентуално запалване на локомотива, като са използвали един пожарогасител. 
 
След разрастване на дима служителите от локомотивната бригада са напуснали локомотива и са подали сигнал на телефон 112. Пристигнал е екип на служба Пожарна безопасност и защита на населението, който е потушил гъстия дим."
 
В информацията за същия инцидент на Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението" обаче димът е прераснал в истински огън:
 
„На 14.10.2014г в 14:55 часа е получено съобщение за пожар в локомотив на товарен влак превозващ брикети на 1 км преди с. Хан Аспарухово, община Стара Загора. За мястото на произшествието са изпратени 2 екипа от ПБЗН – Стара Загора и 1 екип от група СД . Няма пострадали хора. Унищожен е локомотивът. Спасена е влаковата композиция.” 
 
От Асоциация "Приятели на жп транспорта цитират и изявление на машиниста на товарната композиция:
 
"Кaкто си вървяхме, усетих дим. После погледнах надолу и видях огън, отдолу гореше. Взех пожарогасител и започнах да гася, но се задавих от черния дим".
 
Съвсем отделен въпрос е, че снимката на Агенция БГНЕС от инцидента, която илюстрира тази статия, също дава ясно да се разбере, че в случая наистина става дума за пожар и то съвсем сериозен. 
 
През последните дни министерството на транспорта най-накрая призна, че съществуват системни проблеми, свързани с безопасността в БДЖ. Това се случи след като в столичния квартал "Обеля" влак смачка кола на жп прелез и уби шофьора ѝ, тъй като служител на Национална компания "Железопътна инфраструктура" бе забравил да спусне бариерите.
 
Транспортната министърка Николина Ангелкова постави срок до утре за получаване на конкретни предложения за подобряване на сигурността на жп транспорта от ръководството на БДЖ.
Източник: Клуб Z
ЖП транспорт

Правят повторна експертиза на релсите на гарата в Хитрино

Делото за трагедията в Хитрино отново влезе в съда, съобщава Нова телевизия. Апелативният съд във Варна прие да бъде направена повторна експертиза на релсите на гарата. Искането за това беше на защитата […]

Автомобилен транспорт

Въпреки предизвикателствата на 2020 FlixMobility се придържа към зелената си визия

Около 30 милиона FlixBus и FlixTrain пътници в световен мащаб през 2020 Нова хигиенна концепция, 162,000 литра дезинфектант използван на борда на автобусите и влаковете Tенденции в пътуванията през 2020: […]