Директорът на Волво: Сделката за въглеродните емисии в транспорта е ключова за реорганизацията на автомобилното производство

“Изпълнението на схемата за ценообразуване на въглеродните емисии на ЕС за пътния транспорт е от съществено значение за разработването на бизнес модел за електрически и водородни камиони, заяви Мартин Лундстед, главен изпълнителен директор на Volvo Group в интервю за Euractiv. Докато емисиите от транспорта в ЕС са нараснали с 26% от 1990 до 2023 г., правейки сектора ‘проблемно дете’ на зеления преход, ЕС си поставя за цел намаление на емисиите с 90% до 2050 г. в съответствие с климатичната си програма.

В сряда (10 април) се очаква Европейският парламент да приеме нови правила за камиони и автобуси, които ще намалят драстично броя на дизеловите камиони, които могат да бъдат продавани в Европа, като се задължат производителите да увеличат дела на нулево-емисионни превозни средства като електрически или водородни камиони.

‘Виждаме го като трудно, но осъществимо’, коментира Лундстед относно новите цели, добавяйки, че в компанията имат необходимото оборудване.

‘Но реалността е, че може да имате налично оборудване, но се нуждаете от инфраструктура, трябва да имате капацитет на мрежата, трябва да имате зелена енергия и трябва да имате верига за доставки’, каза той.

‘И всеки от тези фактори се умножава с другите, защото ако някой от тях е нула, резултатът е нула.’

Докато ЕС през последните пет години е приел няколко закона, които трябва да гарантират прилагането на тези условия като Регламента за алтернативната горивна инфраструктура (AFIR) и Директивата за възобновяемите енергийни източници (RED), ‘Европа трябва да премине от PowerPoint презентации към изпълнение’, каза Лундстед.”