Дизелът умира в Париж до три години

В любовта французите може да са романтици, но по отношение на колите са прагматици. Това се набива в очи както от липсата на места за паркиране и километричните задръствания в Париж, така и от световното автомобилно изложение, което отваря врати днес за очакваните 1,2 милиона посетители.

Да се стигне с кола до експо центъра „Порт дьо Версай” е изпитание дори за калените в тежкия софийски трафик шофьори (дори си мечтаем за него), но в бавно пъплещите колони човек може добре да огледа какви модели предпочитат жителите на френската столица. Преобладават малки, удобни, икономични и практични автомобили, повечето с дизелови двигатели и почти изцяло местно производство. Подобна е и картината в автосалона, но там фонът е много по-лъскав, масовите коли са изцяло нови и край тях са изложени ефектни студийни модели. Няма ги обаче супермощните, суперлуксозните и суперскъпите марки като Rolls-Royce, Lamborghini, Bentley, Aston Martin, защото Париж не е тяхна територия (за разлика от Лазурния бряг). Няма ги дори по-достъпните коли на Mazda, Ford и Volvo, защото изложението явно не се вписва в техните маркетингови стратегии. На своя земя обаче френските компании натискат мощно газта и показват всичко най-добро и най-ново, с което разполагат.

Citroen залага всичко на една карта и един джокер, каквито са новият сериен модел C3 и концептът CXperience. Естествено, с футуристичния си дизайн CXperience изглежда по-зрелищно и сякаш е кацнала от друга планета върху красивите си 22-инчови джанти с пет спици. Атлетичните пропорции (4,85 м дължина, 2 м широчина), ниският покрив (1,37 м), дългото междуосие (3 м) и късите надвеси демонстрират спортния характер, заложен зад екстравагантната външност. Ако надникнем под капака, ще открием най-авангардни технологии като хибридна задвижваща система от бензинов двигател и електромотор с обща мощност 300 конски сили, възможност за изминаване на 60 км в изцяло електрически режим и бързо зареждане на батерията с капацитет 13 киловатчаса. Колата е оборудвана с множество камери, сензори, микрофони и говорители, чрез които вътрешната комуникация може да става с видеоконференция или просто шофьорът да наблюдава какво правят децата на задната седалка върху огромния 19-инчов цветен екран на таблото. С едно натискане на бутон водачът може да фотографира или филмира в HD формат пътуването и да го споделя в интернет. По традиция Citroen залага на висок комфорт и приятна возия върху прогресивни хидравлични амортисьори, както и на ефектен кокпит, който се разкрива при открехването на срещуположно отварящите се врати. Хидравликата, воланът с една спица и оформянето на задната част в стил хечбек издават директната връзка с популярния през 70-те и 80-те години модел Citroen CX. Явно предстои и той да се събуди за нов живот по примера на легендарния DS. Докато това се случи, Citroen ще разчита много на най-важния автомобил в гамата си – C3, който направи премиера в Париж и бързо привлече вниманието с нетрадиционния си вид и предпазните въздушни капсули като на C4 Cactus.

Peugeot, другият производител в групата PSA, вдига самочувствието и позицията на седене на водачите с новите си четирицифрени модели 3008 и 5008, които са много повече SUV-ове, отколкото ванове. Френските „лъвове” са с по-просторни и комфортни пътнически кабини, по-самоуверен и мускулест дизайн, по-големи багажници, по-модерни двигатели и електронни системи.

Третата френска компания Renault направи няколко премиери (сред тях на обновеното Clio и спортния му вариант R.S.), но голямата звезда на щанда е концептът Trezor – зашеметяващ спортен модел с електрическо задвижване, който подпечатва водещите позиции и големите амбиции на производителя в сектора на електромобилите. На изложението (почти) всяка марка показва електрическа кола, защото явно това ще бъде превозното средство в близкото бъдеще. Французите и по-конкретно парижаните спешно имат нужда от такива модели, защото първата жена кмет на града Ан Идалго възнамерява да забрани всички дизелови автомобили от 2020 г.

 

Източник : www.trud.bg

ЖП транспорт

CER отчита мрачно първо тримесечие на 2021г за железопътния транспорт

През март 2021г пътническите оператори отчетоха намаление на 600 милиона евро на седмичните приходи. Shutterstock.com Приходите от пътниците останаха на половината от първото тримесечие на 2019 г. през първото тримесечие […]

ЖП транспорт

Настояще и бъдеще при модернизирането на железопътната инфраструктура в България

Гост в сутрешния блок по ТВ СКАТ: инж. Илия Илиев – Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA) ЕС е определил 2021 г. за Европейска година на железопътния […]