До 8 години пътуваме с влак до Скопие

До 2022 година се очаква да има изградена железопътна линия между Македония и България. Първият етап от Куманово до Беляковци вече се строи, вторият – до Крива Паланка, трябва да започне догодина, а третият до Гюешево – през 2017г. Това съобщи вчера транспортният министър на Македония Миле Янакиески. Той уточни, че има политическа воля да се изгради жп линията от Скопие до София, която е част от Коридор № 8. За част от необходимите средства
 
МАКЕДОНСКАТА СТАНА ЩЕ РАЗЧИТА НА ФИНАНСИРАНЕ ОТ СВЕТОВНАТА БАНКА
Министрите на транспорта на България, Македония и Албания подписаха вчера Съвместна декларация за сътрудничество по подготовка и изграждане на всички пътни съоръжения за изграждането на транспортния коридор „8”. Това стана на конференцията „Балканите – инфраструктура и транспортни връзки между Черно и Адриатическо море” в София, която беше организирана от бившия транспортен министър Петър Мутафчиев.
 
Обединихме се около мнението, че е необходимо се да лобира пред Европейската комисия Коридор „8” да се включи в Централната транспортна европейска мрежа, съобщи министър Николина Ангелкова. Тримата министри са се договорили още за среща на министерско ниво всяка година за информирани решения по проекта, излъчване на общ координатор и създаване на работна група, която да синхронизира действията на отделните държави.
Заради това че коридорът е мултимодален.
 
ИМА ПРЕДЛОЖЕНИЕ ПО ПРОТЕЖЕНИЕТО МУ ДА СЕ РЕАЛИЗИРА МРЕЖА
основана на оптични програми, съобщи албанският министър на транспорта Едмонд Хаджинасто. Той уточни, че албанският жп участък до македонската граница от 3 км и модернизирането на останалата част ще бъдат изграждани паралелно и в координация със Скопие. Транспортното направление „Бари/Бриндизи – Дуръс/Вльора – Тирана – Скопие – София – Бургас/Варна”, осигурява една от най-преките връзки от Южна Европа и Средиземноморието през Балканите към Кавказ и Далечния Изток. Трасето „София – Радомир – Гюешево” е включено в ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” в следващия програмен период – 2014-2020 г., съобщи министър Ангелкова. В областта на железопътния транспорт се работи за модерна инфраструктура по направлението „София – Пловдив – Бургас/Варна”, а по отношение на пътната инфраструктура успешно е приключило строителството на магистрала „Тракия”.
 
До 2017 г. започва строителството на Силистра – Кълъраш
До 2017 г. трябва да започне строителството на мостовете Силистра – Кълъраш и Никопол – Турну Мъгуреле, съобщи вчера министърът на транспорта. Проектирането трябва да стане през 2015-2016 г., а през 2017 г. да започне същинското строителство. „Това са заложените срокове в меморандума. Ако трябва да се изгражда само пътен мост, в рамките на две години това ще се случи – през 2019-а. Основно коментираме изграждане на пътно мостово съоръжение, но се анализира възможността и за жп линия, но за това трябва да има достатъчно много трафик”, обясни още Ангелкова.
Източник: Монитор
Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]

Въздушен транспорт

Летете пеша, бе!

Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично таксите за догодина. Ryanair ще преразгледа полетите си от София като маршрути и честотa Темата накратко Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично […]