Сивият сектор при превозите расте – основно проблемът е с не-лицензираните превозвачи с миниванове, каза вчера в "Bulgaria ON AIR" Георги Атанасов от Националното сдружение на автобусните превозвачи. Той каза, че заради сивите превози бюджетът губи между 60 и 80 млн. лева годишно. Поскъпването на годишните винетки няма да затрудни автобусните превозвачи, по-сериозен е проблемът със сивия сектор, каза Атанасов. Той уточни, че винетки те за автобусите струват 600 лева, а евентуалното увеличение на цената им ще оскъпи винетки те между 100 или 200 лева. Според него превозвачите биха предпочели да платят тези пари, но да карат по хубави пътища. Според бившия министър на транспорта Данаил Папазов винетки те трябва да поскъпнат, за да има средства за ремонт на пътищата. Това, по думите му, обаче трябва да става по-плавно. В момента се коментира, че годишната винетка за лек автомобил ще стане от 67 на 145 лв. Той настоява това да става и по-прозрачно, което зависи от Агенция "Пътна инфраструктура". "Ако средствата влизат в общия бюджет и след това ги преразпределяме, ще има доста голямо изкривяване", допълни той. Абсолютно сигурно е, че всички средства от винетки те не се разходват само за ремонт на пътища, заяви Папазов. Ако се въведе ТОП системата, поскъпването ще е по-осезаемо за превозвачите, обясни Георги Атанасов. Папазов обаче смята, че системата е по-справедлива, тъй като плаща само този, който ползва магистралите.
Източник: www.crossdisplay.bg