Договарят жп коридор между български и гръцки пристанища

Работна група, последвана от среща на министрите през септември, ще ускори работата по проекта за железопътен коридор между пристанищата на Егейско море – Кавала и Александруполис и черноморските портове Бургас и Варна.

 

Работна група, последвана от среща на министрите през септември, ще ускори работата по проекта за железопътен коридор между пристанищата на Егейско море – Кавала и Александруполис и черноморските портове Бургас и Варна.

За това се договориха министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и министърът на инфраструктурата, транспорта и мрежите на Гърция Христос Спирдзис. Двустранната среща се състоя в рамките на третото заседание на Съвета за сътрудничество между правителствата на двете държави. Като следваща стъпка се предвижда двамата транспортни министри заедно да проучат възможностите за финансиране на проекта по линия на Европейския съюз.

Интермодалният товарен транспортен коридор между българските пристанища Варна и Бургас и гръцките пристанища Кавала и Александруполис, с евентуална връзка към пристанище Русе на река Дунав, ще бъде алтернатива на преминаването на товари през Босфора. Проектът предвижда и два логистични центъра в Александруполис и Бургас.

Двамата министри бяха категорични, че реализирането на товарния коридор “Sea2Sea” би дало възможност за подобряване на транспортните и икономическите връзки между България и Гърция.

Текстът на Споразумение за трансграничния железопътен трафик между Българи и Гърция е готов и е изпратен на Европейската комисия за съгласуване. Това споразумение е от особена важност за двете страни, а и за Европа като цяло, тъй като решава проблеми по цялостното изграждане и интегриране на Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T). След евентуално подписване и ратифициране на споразумението, европейските железопътни предприятия ще получат равноправни условия за извършване на трансгранични услуги.

Проблемът с блокадите на границата от гръцки фермери и загубите на българския бизнес отново бяха тема на разговорите между двамата транспортни министри.

Министър Московски заяви, че такива действия са неприемливи, сериозно възпрепятстват дейността на българските пътни превозвачи и водят до значителни финансови загуби за тях. Двамата министри бяха на общо мнение, че в следващите разговори по темата, трябва да бъдат привлечени и представители на транспортния бранш на двете страни.                                                    Източник : www.logistika.bg

 

ЖП транспорт

Общият език за европейските машинисти: допълнително препятствие или решение?

март 25, 2023

Европейският железопътен сектор остава разделен: трябва ли да има общ език за трансгранични влакови операции за персонал като машинисти, персонал и ръководители на движението? Забележителното е, че товарната асоциация ERFA, […]

ЖП транспорт

Deutsche Bahn отново в окото на бурята заради финансите и преструктурирането

март 24, 2023

Deutsche Bahn (DB) се оказва отново в центъра на вниманието в Германия поради настоящото финансово положение на компанията и текущите планове за преструктуриране и разделяне на групата. Спорът последва тревожен […]

ЖП транспорт

Олег Петков: За да управляваш успешно железниците, трябва да си професионалист и да си отговорен пред обществото

март 20, 2023

За да управляваш успешно държавен железопътен транспорт ти трябват две задължителни качества – Чувство за отговорност пред обществото и професионални познания и практически опит.       За съжаление през […]