Договор за автобусни линии или неустойка за 15 млн. лв

В понеделник Комисията по транспорт в Столичната община ще разгледа и извънредна точка за частните линии на градския транспорт в столицата. В нея Калоян Паргов (БСП), Борислав Борисов (ГЕРБ) и Борислав Бориславов (Реформаторски блок) предлагат общината да сключи договор за отдаването на 16 автобус линии на частния оператор "МТК груп".Фирмата е победител в конкурс от 2008 г. Тогава обаче излязоха записи, в които стана ясно, че тогавашният заместник-кмет по транспорта Велизар Стоилов нерегламентирано се е договарял с участниците в обществената поръчка – "МТК груп", "Карат-С" и "Юнион трейд". Бойко Борисов, който по това време беше кмет на София, отстрани Стоилов от поста и отказа да подпише договор със спечелилите конкурса фирми, сред които и "МТК груп".Частната компания оспорва решението в съда, който отсъжда в нейна полза още през 2012 г. Въпреки това Столичната община, вече под ръководството на Йорданка Фандъкова, отказва да подпише договора с "МТК груп". Според решение на съда от 23 март 2016 г. фирмата трябва незабавно да започне да обслужва спечелените линии -18,20, 21/22,23, 24, 24А, 25, 26, 28, 29, 31, 81, 86,117,118,119. В противен случай компанията иска обезщетение от близо 15 млн. лв. В случай, че общинските съветници решат да сключат договор с частния превозвач , фирмата ще трябва да осигури 60 автобус . За обслужване на линиите обаче "МТК груп" ще получава по около 17 млн. лв. годишно, или почти 140 млн.лв. за целия срок на договора от осем години.Междувременно през 2016-2017 г. изтичат договорите на общината с останалите частни оператори, които бяха сключени през 2007 г. В последните месеци управата на града активно говореше как тези автобус линии ще бъдат поети обратно от "Столичен автотранспорт". На заседанието на транспортна комисия в понеделник ще бъде гледано и предложение общинската фирма да започне процедури за купуването на нови 200 автобус за целта.

www.crossdisplay.bg