ДППИ ще изгради система за управление на ресурсите по европроект

Нова интегрирана информационна система, базирана на SAP ERP 6.0, ще осигури цялостно управление и оптимизация на бизнес процеси за изпълнение на стратегическите и оперативни дейности на Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ). Проектът на стойност малко над 6,418 млн. лева се финансира със средства на Европейския съюз от Европейския фонд за регионално развитие (4,56 млн. лв.) и от държавния бюджет на България (805 142 лв.) чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014 – 2020 г.. Бенефициент по проекта е ДП „Пристанищна инфраструктура“, а избраният изпълнител е "Стемо", съобщи генералният директор на ДППИ Ангел Забуртов.

Последните няколко години бяха белязани от информационните технологии. Това не е първата ИС, която внедряваме в ДП „Пристанищна инфраструктура“, заяви Забуртов. – Първо реализирахме на няколко фази ИС за управление на трафика на плавателни съдове (VTMIS) – информационна и навигационна система, след това внедрихме речната информационна система БУЛРИС, а след това дойде ред и на ГИС за управление на пристанищната инфраструктура. Наскоро завършихме и проект за мониторингова ИС за Черно море. Там тече процес по ОП „Черно море“, опитваме се да привлечем към проекта и други държави от Черноморския регион. А сега дойде ред и на ИС, която да подпомага управлението на ресурсите в предприятието и да улесни планирането на ремонтите“, допълни Забуртов.

Изпълнител на проекта е Стемо, а Анна Михнева-Натова, директор на дирекция „Управление на проекти“ в ДППИ, е ръководител на проекта от страна на държавното предприятие. „Очакваме системата да подобри процесите по осъществяване на стратегическите и оперативни дейности за ремонт на пристанищната инфраструктура", коментира тя.

Системата ще включва няколко модула, включително за управление на финансово-счетоводното обслужване, управленско счетоводство, финансово планиране и бюджетен контрол, управление на инвестиции, договори и проекти, управление на дълготрайни активи (в момента те надхвърлят 1 млрд. лева), управление на аварийна и планова поддръжка, управление на човешки ресурси, управление на документи, управление на продажби и управление на обществени поръчки. Проектът трябва да приключи на 14 октомври 2018 г., но повечето модули ще влязат в реална експлоатация още от 1 януари 2017 г., коментира Ангел Забуртов. Гаранционният срок, който се предоставя от фирма "Стемо" е 24 месеца

Воден транспорт

Австралия се задръсти с празни контейнери

Транспортните фирми в Австралия призоваха контейнерните линейни оператори да пратят допълнителни контейнеровози, които да извозят празните контейнери от континента. Пред Loadstar Артур Цанерос, главен изпълнителен директор на ACFS Port Logistics, […]

Автомобилен транспорт

Одобриха трасето на АМ “Хемус”, минаващо през област В. Търново

Министерство на регионалното развитие и благоустройството даде зелена светлина на проекта за изграждане на трасето на АМ “Хемус”, което ще преминава през региона. Това стана факт, след като беше одобрен […]

ЖП транспорт

Автомати за електронни билети за БДЖ за 400 хил. лв. не е предвидено къде да бъдат монтирани

Д-р Людмил Иванов, председател на Асоциацията по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия; проф. Симеон Ананиев, Асоциация на предприятията в железопътния транспорт, Бизнес старт, 24.02.2021 Автомати за електронни билети за […]