ДППИ ще изгради система за управление на ресурсите по европроект

Нова интегрирана информационна система, базирана на SAP ERP 6.0, ще осигури цялостно управление и оптимизация на бизнес процеси за изпълнение на стратегическите и оперативни дейности на Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ). Проектът на стойност малко над 6,418 млн. лева се финансира със средства на Европейския съюз от Европейския фонд за регионално развитие (4,56 млн. лв.) и от държавния бюджет на България (805 142 лв.) чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014 – 2020 г.. Бенефициент по проекта е ДП „Пристанищна инфраструктура“, а избраният изпълнител е "Стемо", съобщи генералният директор на ДППИ Ангел Забуртов.

Последните няколко години бяха белязани от информационните технологии. Това не е първата ИС, която внедряваме в ДП „Пристанищна инфраструктура“, заяви Забуртов. – Първо реализирахме на няколко фази ИС за управление на трафика на плавателни съдове (VTMIS) – информационна и навигационна система, след това внедрихме речната информационна система БУЛРИС, а след това дойде ред и на ГИС за управление на пристанищната инфраструктура. Наскоро завършихме и проект за мониторингова ИС за Черно море. Там тече процес по ОП „Черно море“, опитваме се да привлечем към проекта и други държави от Черноморския регион. А сега дойде ред и на ИС, която да подпомага управлението на ресурсите в предприятието и да улесни планирането на ремонтите“, допълни Забуртов.

Изпълнител на проекта е Стемо, а Анна Михнева-Натова, директор на дирекция „Управление на проекти“ в ДППИ, е ръководител на проекта от страна на държавното предприятие. „Очакваме системата да подобри процесите по осъществяване на стратегическите и оперативни дейности за ремонт на пристанищната инфраструктура", коментира тя.

Системата ще включва няколко модула, включително за управление на финансово-счетоводното обслужване, управленско счетоводство, финансово планиране и бюджетен контрол, управление на инвестиции, договори и проекти, управление на дълготрайни активи (в момента те надхвърлят 1 млрд. лева), управление на аварийна и планова поддръжка, управление на човешки ресурси, управление на документи, управление на продажби и управление на обществени поръчки. Проектът трябва да приключи на 14 октомври 2018 г., но повечето модули ще влязат в реална експлоатация още от 1 януари 2017 г., коментира Ангел Забуртов. Гаранционният срок, който се предоставя от фирма "Стемо" е 24 месеца

ЖП транспорт

Олег Петков: За да управляваш успешно железниците, трябва да си професионалист и да си отговорен пред обществото

март 20, 2023

За да управляваш успешно държавен железопътен транспорт ти трябват две задължителни качества – Чувство за отговорност пред обществото и професионални познания и практически опит.       За съжаление през […]

ЖП транспорт

Положението в железниците ни е трагично – не достигат кадри, заплащането е мизерно

март 17, 2023

Има критичен недостиг на кадри в железниците, а тези, които са останали получават заплащане доста под средното в страната. Тази констатация бе изведена на преден план по време на кръгла […]

Автомобилен транспорт

Започва стрителството на православен храм във ВТУ “Тодор Каблешков”

март 17, 2023

На 27 март 2023 г. от 11:30 часа ще бъде направена първа копка и полагане на основен камък на православен храм „Всички български светии“ в двора на Висшето транспортно училище […]