Двулентов обходен път ще улеснява трафика при строителството на третия метродиаметър в района на Медицинска академия
Двулентов обходен път ще улеснява трафика при строителството на третия метродиаметър в района на Медицинска академия и Метростанция 11. Това стана ясно, след като общинските съветници от постоянната комисия по опазване на околната среда, земеделие и гори към Столичен общински съвет гласува доклад относно проект за разширяване на столичното метро при строителството на първия етап от третия метродиаметър. Предвижда се двулентовият обходен път да премине по трасе през парка на Медицинска академия в участъка при бул. „Св. Георги Софийски”. Предложението бе направено като допълнителна точка в дневния ред на заседанието на комисията от инж. Стоян Братоев , изпълнителен директор на „Метрополитен “ ЕАД. Проектът за изграждането на обходното трасе вече е съгласувано с Министерство на здравеопазването. Експлоатацията на временното съоръжение ще продължи година и половина, след което паркът ще бъде напълно благоустроен, ще бъде изградена алейна мрежа и засадена нова растителност. Временният път ще се ползва от градския и автомобилен транспорт. Предстои докладът да бъде приет и от Столичния общински съвет (СОС). Очаква се СОС да гласува и подготвените промени в доклада за системата за отдаване на велосипеди под наем в столицата. Новото в случая е увеличението от 5 на 15 на допълнителни велогардероби и задължението за концесионера да въведе двуезична интерактивна карта с мобилно приложение и двете на български и английски език, които да подпомагат гражданите и гостите на столицата при наемането на велосипеди. Според утвърдените в окончателния вариант на доклада правила за отдаване под наем на велосипедите, концесионерът ще има задължение да предоставя услугата за наем на велосипед в идеалната градска част на цената на еднократно пътуване в градския транспорт, а за всеки следващ час е прието цената да нараства с по лев, колкото е цената на единично пътуване в градския транспорт. Сред задълженията на концесионера са да изгради и поддържа за целия срок на концесията 33 броя велогардероби с не по-малко от 12 броя велосипеди във всеки, без право да намалява или увеличава техния брой, в това число броя на велосипедите във всеки велогардероб, освен при наличие на решение на Столичния общински съвет. Столичните общински съветници от постоянната комисия по екология решиха предвидените в оставащия срок на концесията допълнителни до 5 броя велогардероби, извън обхвата на концесионната площ в случай на изградена велосипедна мрежа да бъдат увеличени на 15. Предвижда се още задължение на концесионера – застраховка живот и застраховка Гражданска отговорност в случай, че бъде увредено имущество на трети лица. При предоставянето на новата услуга концесионерът или фирмата, която е приела концесията, ще бъде задължена да организира задължителни информационни кампании и да постави двуезични информационни табели. Освен това, за да се избегне транспортен велосипеден хаос в идеалната градска част, каквато е ул. „Витошка” – ще бъдат поставени табели, забраняващи карането на велосипед там. Десислава АНТОВА
Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]
FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.