Двулентов обходен път ще улеснява трафика при строителството на третия метродиаметър в района на Медицинска академия

 Двулентов обходен път ще улеснява трафика при строителството на третия метродиаметър в района на Медицинска академия и Метростанция 11. Това стана ясно, след като общинските съветници от постоянната комисия по опазване на околната среда, земеделие и гори към Столичен общински съвет гласува доклад относно проект за разширяване на столичното метро при строителството на първия етап от третия метродиаметър. Предвижда се двулентовият обходен път да премине по трасе през парка на Медицинска академия в участъка при бул. „Св. Георги Софийски”. Предложението бе направено като допълнителна точка в дневния ред на заседанието на комисията от инж. Стоян Братоев , изпълнителен директор на „Метрополитен “ ЕАД. Проектът за изграждането на обходното трасе вече е съгласувано с Министерство на здравеопазването. Експлоатацията на временното съоръжение ще продължи година и половина, след което паркът ще бъде напълно благоустроен, ще бъде изградена алейна мрежа и засадена нова растителност. Временният път ще се ползва от градския и автомобилен транспорт. Предстои докладът да бъде приет и от Столичния общински съвет (СОС). Очаква се СОС да гласува и подготвените промени в доклада за системата за отдаване на велосипеди под наем в столицата. Новото в случая е увеличението от 5 на 15 на допълнителни велогардероби и задължението за концесионера да въведе двуезична интерактивна карта с мобилно приложение и двете на български и английски език, които да подпомагат гражданите и гостите на столицата при наемането на велосипеди. Според утвърдените в окончателния вариант на доклада правила за отдаване под наем на велосипедите, концесионерът ще има задължение да предоставя услугата за наем на велосипед в идеалната градска част на цената на еднократно пътуване в градския транспорт, а за всеки следващ час е прието цената да нараства с по лев, колкото е цената на единично пътуване в градския транспорт. Сред задълженията на концесионера са да изгради и поддържа за целия срок на концесията 33 броя велогардероби с не по-малко от 12 броя велосипеди във всеки, без право да намалява или увеличава техния брой, в това число броя на велосипедите във всеки велогардероб, освен при наличие на решение на Столичния общински съвет. Столичните общински съветници от постоянната комисия по екология решиха предвидените в оставащия срок на концесията допълнителни до 5 броя велогардероби, извън обхвата на концесионната площ в случай на изградена велосипедна мрежа да бъдат увеличени на 15. Предвижда се още задължение на концесионера – застраховка живот и застраховка Гражданска отговорност в случай, че бъде увредено имущество на трети лица. При предоставянето на новата услуга концесионерът или фирмата, която е приела концесията, ще бъде задължена да организира задължителни информационни кампании и да постави двуезични информационни табели. Освен това, за да се избегне транспортен велосипеден хаос в идеалната градска част, каквато е ул. „Витошка” – ще бъдат поставени табели, забраняващи карането на велосипед там. Десислава АНТОВА
източник: www.focus-news.net 
Автомобилен транспорт

Директорът на Волво: Сделката за въглеродните емисии в транспорта е ключова за реорганизацията на автомобилното производство

април 9, 2024

“Изпълнението на схемата за ценообразуване на въглеродните емисии на ЕС за пътния транспорт е от съществено значение за разработването…