Единомислие за движението през Кресненското дефиле

Камарата на строителите в България подкрепя разработвания от Агенция „Пътна инфраструктура“ проект за разделяне на движението през Кресненското дефиле при изграждането на най-сложния участък от автомагистрала „Струма“ между Крупник и Кресна. Декларация в подкрепа на проектното решение с обход от изход само с едно изнесено извън дефилето платно подписаха на дискусионен форум представителите на 7 браншови пътни асоциации, 7 неправителствени и екологични сдружения и академичните среди – БАН, Университетът за архитектура, строителство и геодезия и Минно-геоложкия университет. Забавянето на строителството на пътя през Кресненското дефиле е пагубно за човешкия живот и природата. Излишното лутане ще доведе до увеличаване на жертвите и до катастрофални последици за икономиката ни, защото ако не завършим изцяло проекта, ще трябва да връщаме над 1 млрд. лв. и за вече изградените отсечки от АМ „Струма“, подчерта председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров. Проектното решение за източен вариант е оптималният вариант и той предвижда едната посока на движение – от Кресна към Симитли, да минава по настоящето трасе, което ще бъде ремонтирано, а другото платно – от Симитли до Кресна ще бъде изнесено в източна посока по изцяло нов терен, който преминава около селата Брежани, Стара Кресна и Ощава, с предвидени тунели, 7 виадукта, 14 по-малки съоръжения, подпорни стени и т. н. Пътят ще е двулентов, като при изкачванията ще има три ленти. Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път, както и връзки с населените места в района. Планът е първо да бъде изградено новото трасе, а след това да се рехабилитира настоящото. Инж. Лазаров подчерта, че масово в Западна Европа в планинските райони се използва този вариант – например магистралата между Милано и Генуа в Италия. Имаме възможност до 2020-2021 г. участъкът от Крупник до Кресна да бъде завършен. Срокът е постижим за цялостното доизграждане на автомагистрала „Струма“, подчерта председателят на УС на АПИ. Ако няма бланкетни жалби, които умишлено възпрепятстват проекта, имаме реален шанс през следващият строителен сезон да започнем работа, каза инж. Лазаров. Според представителите на браншовите организации и академичната общност предлаганият вариант е оптимално решение и е необходимо обединяване на усилията, за да може всички процедури по одобрение и реалното стартиране на обекта да се ускори. Непрестанното търсене и обсъждане на варианти, повечето от които са напълно неприложими в сегашните условия, блокират работата по проекта в участъка на Кресненското дефиле, каза председателят на УС на Камарата на строителите в България инж. Светослав Глосов. Според пътните експерти рискът от неизпълнение на лот 3 на АМ „Струма“ в участъка на Кресненското дефиле е много голям, ако дискусиите за трасето продължават и това е реална заплаха за устойчивостта на целия инвестиционен проект АМ „Струма“, в т. ч. и за готовите вече участъци, финансирани по ОП „Транспорт 2007-2013 г.“, и за тези, които се изграждат в настоящия програмен период по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020 г.”, се посочва в декларацията. Време е да започне да се строи, защото за изграждането на автомагистрала "Струма" се говори от студентските ми години, а вече съм в предпенсионна възраст, каза ректорът на УАСГ проф. д-р инж. Иван Марков. Нашата кауза е да имаме добра отсечка и да спестим на държавата 800 млн. лв., подчерта почетният председател на Камарата на строителите инж. Симеон Пешов. Пълният текст на Декларацията, подписана от Българската академия на науките, Минно-геоложкия университет, Университета по архитектура, строителство и геодезия, Камарата на строителите в България, Българска браншова асоциация „Пътна безопасност”, Българската браншова камара „Пътища“, Сдружението на пътните инженери и консултанти, Българската асоциация интелигентни транспортни системи, Сдружението „Български форум за транспортна инфраструктура“, Българската асоциация за селски и екологичен туризъм, Българския ловно-рибарски съюз, Екологично сдружение „Марица 2004”, Сдружението „Клъстер зелен товарен транспорт“, Федерацията на потребителите в България, Сдружението „Клъстер Уелнес БГ“ и Екологичното сдружение „Протект-проект“ ТУК.
Източник: www.kamioni.bg
ЖП транспорт

Железничари с отворено писмо до транспортния министър

На дневен ред може би е необходимо предприемането на стъпки за изготвяне и приемане на национална транспортна политика, както и актуализиране на търговските политики в железопътните дружества с цел привличане […]

ЖП транспорт

Бившият директор на НКЖИ Красимир Папукчийски стана зам.-министър на транспорта

Със заповед на министър-председателя Гълъб Донев са назначени трима заместник-министри. На длъжността заместник-министър на транспорта и съобщенията е назначен Красимир Папукчийски. Заемал е различни ръководни длъжности в Национална компания „Железопътна […]

Автомобилен транспорт

АПИ обяви обществена поръчка за проект на магистрала “Гюешево – Дупница“

Агенция „Пътна инфраструктура“ днес стартира обществена поръчка за избор на изпълнител за изработването на идеен и технически проект с подробен устройствен план – парцеларен план за изграждането на автомагистрала „Гюешево […]