Едното платно от Западната дъга на София е пуснато за движение двупосочно

На 25 август бе открито транзитното движение в участъка от бул."Сливница" до Северната скоростна тангента от Западната дъга на Софийския околовръстен път. Физическото изпълнение на този участък е 95%. Има готовност за завършване и пускане на обекта в експлоатация на 14 септември, какъвто срок беше поет от изпълнителя пред премиера по време на предишна инспекция, каза строителният министър Лиляна Павлова в четвъртък по време на поредна проверка.

Движението по отсечката след бул."Сливница" ще бъде пуснато двупосочно в едното платно по новия мост още днес, съобщи премиерът Бойко Борисов, който също присъства там. Така ще се облекчи трафикът по Околовръстното шосе и Западната дъга и ще се улесни включването към Северната скоростна тангента, допълни той.

Работата ни е да направим всички транзити, които минават около София, за да отпушим "тапите" в града, каза Борисов.

Участъкът трябваше да бъде открит на 1 септември, но двуседмичното забавяне се компенсира с предсрочно пускане на транзитното движение по едното платно.

Новото трасе ще осигури транзитна връзка между магистралите "Люлин", "Струма", "Хемус" и "Тракия" и към направлението в посока Белград.

 

Вече се работи по моста на Околовръстния път в района на Казичене, който е с 6 ленти.

Правят се проекти за отпушване на транзитното движение в района на квартал "Горубляне" и селата Герман и Лозен.

Така ще се завърши целият пръстен около София, като трасето по Южната дъга ще бъде само за леки автомобили, каза Борисов.

За доизграждане ще остане само последната отсечка между бул. "Цар Борис III" и Банкя, допълни той.

Втората фаза на Западната дъга – 5.3 км за 9 месеца

Изпълнението на втората фаза на Западната дъга започна в края на 2015 г. със средства по старата оперативна програма "Транспорт" и продължи да се изпълнява през настоящата година с пари от новата програма "Транспорт и транспортна инфраструктура".

Изпълнителят успя да изпълни този сложен обект за по-малко от девет месеца, без да се спира движението, отбеляза министър Павлова. Участъкът е с дължина от 5.3 км и включва три големи пътни възела.

Втората фаза на Западната дъга започва от готовия пътен възел на три нива на бул. "Сливница", където е краят на първия участък и свършва при връзката със Северна скоростна тангента.

 

Изпълнителят трябваше да работи при постоянен трафик и затова в момента, в който ставаха готови новите платна, движението се прехвърляше на тях, за да може да се изграждат паралелните, каза Павлова.

Към настоящия момент са удовлетворени всички претенции, които имат живущите в село Мрамор, посочи Лазар Лазаров. Той обясни, че те имат връзка със съществуващия път в участъка на магистрала "Калотина" към Костинброд.

По трасето на изградени три пътни възли – "Стефансон", "Ломско шосе" и "Северна скоростна тангента". Направена е и естакада над бъдещия бул. "Стефансон", нов път за гара Волуяк и надлез над пътя за село Мрамор.

При пътен възел "Стефансон" трасето преминава по естакада над бул. "Стефансон", жп линията и пътя за гара Волуяк. Мостовото съоръжение е с дължина 344 м. Очаква се след изграждането на бул. "Стефансон" от Столична община да се повиши удобството на пътуващите от и за кварталите "Модерно предградие", "Връбница" и "Обеля".

При пътен възел "Ломско шосе" трасето преминава по естакада. Булевард "Ломско шосе" е на нивото на съществуващия път, където е изградено и кръгово кръстовище. Съоръжението осигурява връзка на жителите от кварталите "Обеля", "Връбница" и "Надежда", както и с второкласния път II-81 за Костиброд и прохода "Петрохан".

При пътен възел "Северна скоростна тангента" е връзката на Западната дъга със скоростния път. Съоръжението е "пълна детелина" и на него трафикът от и за магистралите "Струма" и "Люлин" преминава през тангентата ще прави връзка с магистралите "Тракия" и "Хемус".

Строителство на 5.3 км за 102 млн. лв. с ДДС

Отсечката от 5.3 км е построена за близо 102 млн. лв. с ДДС. Изпълнител е ДЗЗД "Европейски пътища", в което участват "Джи Пи Груп" ООД, "Автомагистрали – Черно море" АД и "Пътстройинженеринг" АД.

Строителният надзор се осъществява от сдружение "София Запад 2013", в което влизат "Пътконсулт 2000" ЕООД, "Рутекс" ООД, "Трансконсулт БГ" ООД и "ИРД инженеринг С.р.л". Договорът с тях е за 719 040 лв. с ДДС.

Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез оперативните програми "Транспорт" 2007-2013 г. и "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

Западната дъга е продължение на магистрала "Люлин" и е част от коридор "Ориент/Източно Средиземноморие", който на територията на България свързва Видин с Кулата.

До изграждането на магистрала "Калотина" тежкото транзитно движение от Калотина към магистрите "Тракия" и "Хемус" ще се поема от Западната дъга на Софийския околовръстен пъ

Източник : www.mediapool.bg

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]