ЕК дава 44 млн. евро за обходния път на Габрово

Европейската комисия одобри предоставянето на над 44 млн. евро от регионалните фондове на ЕС за първата фаза от изграждането на обходния път на Габрово, съобщиха от представителството на ЕК в България. Този голям проект има за цел да се изгради път около град Габрово, за да се изведе движението извън града. Това ще допринесе за намаляване на задръстванията, замърсяването на въздуха и шумовото замърсяване, както и на пътно-транспортните произшествия.
 
"Габрово е един от най-успешните в усвояване на еврофондовете градове в България, затова не се съмнявам, че и тези 88 милиона лева европейско финансиране ще постигнат отлични резултати.  С тяхна помощ ще бъдат построени или ремонтирани общо 23 км пътища в и около Габрово. Така транзитният трафик ще заобикаля града, за да бъде той по-чист, а придвижването в него – по-бързо и безопасно. Пожелавам на габровци и гостите на града им бърза реализация на един чудесен проект", заяви заместник-председателят на ЕК с ресор "Бюджет и човешки ресурси" Кристалина Георгиева.
 
Комисарят по въпросите на регионалната политика Корина Крецу каза:"Искам да подчертая колко важна е транспортната инфраструктура за една страна, а в случая тази инвестиция ще окаже значително въздействие върху качеството на живот на хората."
 
Проектът се финансира в рамките на българската оперативна програма "Транспорт 2007-2013". По линия на Кохезионния фонд Европейският съюз ще отпусне 44,5 млн. евро от общата инвестиция в размер на 55,6 млн. евро.
 
Според класификацията на ЕК това е "голям проект" с общ размер на инвестициите (с включен ДДС) на стойност над 50 млн. евро и следователно подлежи на специфично решение от страна на Европейската комисия.
 
Проектът включва ремонт на 11 км съществуващи пътища, изграждане на 12 км нови пътища и изготвяне на концептуален проект за последващи дейности за удължаване на обходния път на юг от Габрово и изграждане на тунел под връх Шипка.
 
Решението за съфинансиране на обхода на Габрово е той да е част от програмния период 2007-2013 г.
 
Формулярът за кандидатстване на проекта беше одобрен на 23 септември 2015 г.
 
По линия на политиката на сближаване на България е предоставено финансиране в размер от близо 6.9 млрд. евро за периода 2007 — 2013 г. и 7.6 млрд. евро за периода 2014- 2020 г. 
Източник: Infrastructure.bg
Uncategorized

13 провалени и само 5 успешни процедури за пътнически подвижен състав са проведени от БДЖ в последните 6 години

септември 18, 2024

Михаил Рангелов Националният железопътен превозвач на България, БДЖ, през последните шест години е изправен пред сериозни предизвикателс…

борислав Гуцанов от трибуната на народното събрание
Избрани

БСП: България губи милиарди годишно от бездействие по важни транспортни проекти и проблеми с товарния трафик

септември 18, 2024

Изключително важни въпроси и нерешени с години проблеми се поставиха на проведеното по инициатива на ПГ на „БСП за България“ изслушване в…